انتخاب رنگ آبی انتخاب رنگ سبز انتخاب رنگ قرمز انتخاب رنگ نارنجی
خوراک آر اس اس زیباتن در فیس بوک

شاخه گلی برای زیباتن فروشگاه زیباتن تولبار زیباتن آموزش یادگاری راهنمای تازه کاران قوانین زیباتن
زیباتن  میخوای برای کاهش وزن با دوستای زیباتنیت همراه بشی؟

 

دفترچه کاهش وزن بساز پیکان نوار کاهش وزن بساز پیکان در گروهبندی ها شرکت کن پیکان در مسابقات زیباتن شرکت کن پیکان سوالاتت رو از سایرین بپرس و بطور مستمر در هر بخش از زیباتن فعالیت کن. ( آموزش کامل)

سیبیتا تبلیغ شما کامبوجا سی دی ورزشی بادی رپ ایروبیک



فیلم های ورزشی جیلیان
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: پر خوری عصبی

  1. Top | #1

    تو باغ سبز زیباتن 7 تا شاخه گل داره

    زیباتن

    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱/۸/۲۹
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    میانگین پست در روز
    0.28
    نوشته ها
    210
    سن
    24
    جنسیت
    خانم

    پر خوری عصبی

    – پر خوري عصبي، نوعي بيماري يا اختلال رواني است که بسياري از افراد به ويژه جوانان با آن مواجه هستند.در اين بيماري، افراد هنگام يک واقعه پر تنش به خوردن روي مي آورند و پس از آن احساس گناه، افسردگي و نفرت از خود دارند.

    يک پزشک متخصص اعصاب و روان، پر خوري عصبي را خارج از کنترل فرد اعلام مي کند و مي گويد: پر خوري عصبي در بيماري هاي مختلف ديده مي شود که به طور معمول يک ريشه مشترک اضطرابي در همه آن ها وجود دارد.دکتر «مرتضي نيا» مي افزايد: فرد مبتلا به پر خوري عصبي نمي تواند تکانه هاي رفتاري را کنترل کند، بنابراين به خوردن روي مي آورد که قابل کنترل نيست.وي تصريح مي کند: فردي که به پر خوري عصبي دچار مي شود، حجم و وعده هاي غذايي اش چند برابر مي شود و از اين طريق اضطراب و علايم تکانش او کاهش مي يابد.وي عنوان مي کند: در پر خوري عصبي درمان از پيشگيري مؤثرتر است که با مراجعه به روان پزشک دوره درمان بايد کامل شود.

    وي توضيح مي دهد: با درمان پر خوري عصبي، اضطراب و افسردگي فرد مبتلا کنترل مي شود و فرد از نظر بيماري هاي داخلي بررسي مي شود.

    با مصرف مسهل ها يا تحريک براي بالا آوردن مواد غذايي مصرف شده، جذب مواد غذايي کمتر مي شود و الکتروليت هاي خون بر هم مي خورد که مشکلاتي را براي فرد ايجاد مي کند.

    وي درمان رفتاري شناختي را مهم ترين و بهترين روش درماني براي پر خوري عصبي ذکر و خاطر نشان مي کند: تخريب دندان ها و عوارض گوارشي نظير سوء هاضمه، زخم معده و مشکلات تيروئيد و کليوي از عوارض پر خوري عصبي درمان نشده است.«مرتضي نيا» توضيح مي دهد: پر خوري عصبي در بسياري از موارد در پي اختلالات رواني نظير وسواس يا ديگر بيماري هاي روان پزشکي مشاهده مي شود.وي مراجعه زود هنگام به روان پزشک را براي بهبودي سريع تر مؤثر مي داند و مي گويد: در بعضي موارد پر خوري عصبي طي يکي، 2 سال بدون درمان برطرف مي شود، اما در بيشتر موارد به درمان دارويي و شناختي – رفتاري نياز دارد.

    وي مي افزايد: افراد مبتلا به پر خوري عصبي بهتر است جايگزين مناسب تري براي خوردن پيدا کنند، به ورزش و پياده روي بپردازند و به هر طريقي اوقات فراغت خود را پر کنند تا به خوردن روي نياورند.



    پیشنهاد های غذایی برای پر خوری عصبی


    حتما اینجا و آنجا خوانده‌اید كه پرخوری عصبی كه تحت استرس اتفاق می‌افتد چیز بدی است و به اضافه‌ وزن منجر می‌شود.

    حالا زمانی است كه آن را فراموش كنید، چون اگر غذاها را درست داخل بشقاب بگذارید و وقتی عصبی هستید آن‌ها را بجوید اعصاب‌تان آرام می‌شود. این خبر خوبی است؛ زیرا استرس زیاد در درازمدت خطر فشار خون، بیماری قلبی و چاقی را افزایش می‌دهد.

    به گزارش سايت سيمرغ غذاهايي كه معرفی خواهیم كرد، استرس را كاهش مي‌دهند و می‌توانند آسیب‌های ناشی از استرس مزمن را كه به بدن وارد شده كاهش دهند؛ بنابراین وقتی عصبی هستید از این غذاها بخورید و به توصيه‌ها هم عمل كنيد.

    روز را با آرامش شروع كنید

    صبحانه: دو عدد نان جو همراه بادام خام، گردو، توت خشك و مقداری شیر كم چرب. همه اینها را با یك لیوان آب پرتقال بخورید.

    میان‌وعده صبحگاهی: پاپ‌كورن بخورید تا نیاز بدن‌تان از خوردن غذای شور تامین شود و در عین حال كاملا سیر شوید.

    -بادام

    وقتی كاملا ترمز بریده‌اید بروید سراغ یك مشت بادام. بادام مملو از ویتامین e است؛ آنتی‌اكسیدانی كه باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود. بادام حاوی ویتامین‌های گروه b نیز هست كه كمك می‌كند بدن در شرایط ناخوشایند بتواند خود را جمع‌و‌جور كند. یك چهارم فنجان بادام نیاز روزانه شما به این مواد را برطرف می‌كند. یك راه ساده دیگر خوردن كره بادام بجای كره بادام زمینی در روزهای سخت است.

    - جایگزین‌های بادام/ پسته یا گردو

    پسته خام یا گردو گزینه‌های مناسبی برای جایگزینی بادام هستند. هر دو اینها كمك می‌كنند تا قلب شما در شرایط پرفشار، فشار مضاعفی را متحمل نشود. متخصصان قلب معتقدند وارد شدن استرس بلافاصله باعث واكنش سریع قلبی عروقی می‌شود كه از آن با عنوان فرار یا پرواز یاد می‌شود. وقتی استرس به بدن وارد می‌شود هورمون آدرنالین فشار خون را افزایش می‌دهد تا انرژی مضاعفی را برای بدن فراهم كند؛ بنابراین برای دویدن به سرعت برق‌و‌باد، انرژی كافی در اختیار خواهید داشت؛ ولی چون ما به ندرت در چنین شرایطی قرار می‌گیریم (كه واقعا نیاز به دویدن و پریدن داشته باشیم) پس بهترین كار جلوگیری از وارد شدن این فشار به قلب است. نتایج مطالعه‌ای كه در سال 2007 در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا انجام گرفته، نشان می‌دهد خوردن 45 گرم (تقریبا یك مشت) پسته در روز فشار خون را كاهش می‌دهد؛بنابراین قلب شما نیازی به اضافه‌كاری نخواهد داشت. محققان دریافته‌اند گردو نیز فشار خون را كاهش می‌دهد (چه در شرایط استراحت چه در شرایط استرس)، می‌توانید 30 گرم گردو را با سالاد یا نان جو و پنیر بخورید.

    -بستنی ضداضطراب و ضدفشار خون اما آووكادو يك چيز ديگر است

    دفعه بعد كه دچار استرس شدید و هوس خوردن یك چیز چرب كردید بجای بستنی با آووكادو گرسنگی و ولع خود را به غذا تسكین دهید. آووكادو علاوه‌ بر رفع گرسنگی، به‌دلیل محتوای بالای چربی تك رشته‌ای غیراشباع و پتاسیم می‌تواند باعث كاهش فشار خون شود. یكی از بهترین راه‌ها برای كاهش فشار خون بالا خوردن مقدار كافی پتاسیم است.

    خوردن نصف یك آووكادو، 500 میلی‌گرم پتاسیم به بدن می‌رساند كه این مقدار بیشتر از مقدار پتاسیمی است كه از خوردن یك موز متوسط وارد بدن می‌شود. می‌توانید با آووكادو یك درسینگ خوشمزه درست كنید. یك آووكادو متوسط را با دو قاشق غذاخوری آب لیمو و فلفل قرمز به حالت پوره در آورید و نوش جان كنید.
    [COLOR=#008000]من هستم پس می توانم[/COLOR]

  2. 2 کاربر اعلام کرده اند که ارسال لیا را خوانده اند:

    sara (دوشنبه ۲۳ بهمن ۹۱), Zenith (چهارشنبه ۲۲ آذر ۹۱)


  3.  

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

زیباتن مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
Untitled Document
این سایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است.
------------------------------------

سایت زیبــاتـن با عنوان نخستین انجمن "رایگان" تناسب اندام و زیبایی در ایران خدمات رسانی خود را در سال 1391 با هدف تعامل، تشویق و هدایت کاربران به سمت تناسب اندام از طریق ورزش، رژیم های کاهش و افزایش وزن و نیز سلامت پوست و زیبایی ظاهر آغاز کرد . مطالب و بحث های این انجمن تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و ارائه برنامه غذایی دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت صفحه "قوانین فعالیت در زیباتن" را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت بدان معناست که شما قبلاً صفحه "قوانین فعالیت در زیباتن" را مطالعه کرده و به مفاد آن واقفید. .

اکنون ساعت ۰۴:۲۶ قبل از ظهر برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.

ایمیل پست الکترونیکی مدیریت سایت : zibatan[dot]modir[at]yahoo[dot]com