شما در حال مشاهده سایت در حالت ریسپانسیو(سازگار با موبایل و تبلت) هستید. در صورت تمایل به مشاهده سایت با نسخه اصلی "ایـنـجـا" کلیک کنید.
X تردمیل
X 400رژیم
برای پیوستن به کانال زیباتن در تلگرام، اینجا کلیک نمایید
عکس تاپیک

طرز تهیه سالاد بادمجان و کدو رژیمی در منزل

سالاد رژیمی
برای مشاهده کلیک کنید
عکس تاپیک

بند انداختن صورت بهتر است و یا شیو کردن ؟!

اصلاح صورت
برای مشاهده کلیک کنید
عکس تاپیک

مدل های مانتوی مد سال 95

مدل مانتو
برای مشاهده کلیک کنید
عکس تاپیک

زیبا کردن موها و تقویت آنها با استفاده از مواد غذایی

زیباکردن مو
برای مشاهده کلیک کنید
 

آشنایی بیشتر با زیباتنی ها

پاسخ به رایج ترین سوالات کاربران

اطلاعیه مدیریت سایت

در حال حاضر اطلاعیه جدیدی وجود ندارد
فروشگاه زیباتن هایپرجم
تبلیغ در زیباتن تبلیغ در زیباتن
نمایش نتایج: از 1 به 4 از 4

موضوع: راهنمای تغذیه و رژیم های غذایی

  1. #1
    hamraz آواتار ها
    مدیر ارزشمند پیشین

    گروه وزنی
    گروه وزنی

    برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

    تاریخ عضویت
    مهر 1391
    عنوان کاربر
    مدیر ارزشمند پیشین
    نوشته ها
    884
    میانگین پست در روز
    0.49
    جنسیت
    خانم
    حالت من
    Ashegh

    راهنمای تغذیه و رژیم های غذایی

    هرچقدر دوست دارید بخورید و لاغر بمانید!

    قدر میوه ها و سبزیجات تابستانی را بدانید. با پایان فصل قطعا یک سالی باید دوباره انتظار بکشید بلکه بتوانید انواع میوه های فصل گرم را با فراغ بال پیدا کنید. البته راه هایی وجود دارد که به شما کمک می کند میوه های تابستانی در تمام طول سال برایتان قابل دسترس باشد که معمولی ترین و راحت ترین این راه ها، فریز کردن برخی از انواع این میوه هاست.

    حالا که در ماه شهریور هستیم باید کم کم برای این مهم دست به کار شوید. در اینجا ۵ نوع از انواع میوه ها و سبزیجات تابستانی که خواص به مراتب چشمگیرتری نسبت به بقیه دارند به شما پیشنهاد می شوند تا هم با اطلاع از فواید آنها خوردن این میوه ها را در زندگی روزمره تان منظم کنید و هم بتوانید برای فصل های دیگر با فریز کردن آنها همیشه این میوه ها و سبزیجات را در اختیار داشته باشید.

    ● بخورید، لذت ببرید و لاغر شوید!

    تابستان فصل تعطیلات است؛ فصلی که در آن مسافرت به بخشی لاینفک از برنامه هایش تبدیل شده و خب البته آدم حین سفر معمولا قید رژیم غذایی را می زند و عطای لاغر شدن را حداقل در دوران سفر و فصل تعطیلات به لقایش می بخشد. البته این رژیم های غذایی بیشتر مخصوص خانم هاست تا آقایان.

    با این حال عذاب وجدان خوردن بی محابا از آن دست اتفاقاتی است که سراغ بیشتر آدم ها می آید. حالا اگر شما هم در جرگه همان آدم ها هستید، بهتر است به جای اینکه دچار عذاب وجدان شوید دنبال راهکاری باشید تا اگر در دوران تعطیلات و حین سفر بی گدار به آب زدید و عزم را برای خوردن جزم کردید حداقل چیزهایی بخورید که کمتر سبب چاقی شما شود. در همین راستا بهتر است سراغ میوه ها و سبزیجات تابستانی بروید.

    ۵ میوه و سبزی ای که در فصل تابستان می توانند شما را سالم نگه دارند و البته باعث اضافه وزن نشوند از این قرارند: توت فرنگی، کدوسبز، لوبیاسبز، ذرت و تمشک. بهتر است در فصل تعطیلات و به خصوص در سفر سراغ این خوراکی ها بروید. بعضی از آنها در غذا هم وجود دارند و می توانند میزان کالری غذای شما را پایین بیاورند.

    بعضی دیگر هم مثل توت فرنگی می توانند در قالب میوه و به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرند. در این مطلب ضمن اشاره به ویژگی های غذایی این مواد روش فریز کردن آنها را هم به شما یاد می دهیم.

    ۱. لوبیا سبز

    یک لیوان لوبیا سبز پخته شده ۴۴ کیلو کالری دارد و شامل ۴ گرم فیبر است. لوبیا سبز همچنین منبع غنی از ویتامین K است که ماده مغذی برای حفظ سلامت و مقاومت استخوان ها شناخته شده است. اگر احساس می کنید استخوان هایتان خیلی میزان نیستند، لوبیا سبز را وارد سبد غذایی روزانه خود کنید. می توانید این نوع از لوبیا را برای همه فصل داشته باشید به شرط اینکه آن را به روش صحیحی فریز کنید.

    چطور لوبیا سبز را فریز کنیم؟

    سر و ته لوبیا را بزنید و سپس آن را با آب سرد بشویید. می توانید لوبیا را به قسمت های کوچک تر هم خرد کنید. لوبیاها را یکی، دو دقیقه در آب جوش بریزید و بعد به مدت ۳۰ثانیه در کاسه ای زیر آب یخ نگه دارید. سپس لوبیاسبز را آبکش کرده و بعد صبر کنید تا آنها کاملا خشک شوند. لوبیاسبزها را می توانید بنابر میزان مصرفی خود داخل کیسه فریزر بریزید و بعد داخل فریزر بگذارید.

    ۲. کدو سبز

    شما می توانید ۳ گرم فیبر را در یک لیوان کدو سبز پخته شده پیدا کنید. این در شرایطی است که این مقدار کدو فقط ۳۰ کیلو کالری دارد. ضمن اینکه کدوی سبز شامل lutein و zeaxanthin است که در چشم انباشته شده و مانع از ضعیف شدن بینایی به جهت بالا رفتن سن خواهند شد. پس کدو سبز را فراموش نکنید.

    چطور کدو سبز را فریز کنیم

    کدوها را بشویید. پوست آنها را جدا کنید. سپس کدوها را دو تا چهار قسمت کرده و بپزید. همچنین می توانید کدو را سرخ یا بخارپز کنید. به هر حال کدو برای فریز شدن باید نرم شود. یادتان باشد که اگر کدو سبز را خام در فریزر بگذارید بر اثر یخ زدن داخل آن پوک می شود. بعد از اینکه کدوها را پختید اجازه دهید خنک شود.

    در ضمن آب آنها هم باید کشیده شود. کدوها را داخل ظرف های یک بار مصرف فریز کنید. یادتان باشد که نباید ظرف را پر کنید طوری که کدوها به هم بچسبد بلکه باید بین کدوها فاصله و فضای آزاد باشد. هر زمان که کدوها را از فریزر دربیاورید می توانید داخل مایکروویو به مدت یک دقیقه قرار دهید تا یخ آن آب شود. بهتر است زمان مورد نظر بیشتر از یک دقیقه نشود. اگر در کل فرد صبوری هستید اجازه دهید تا کدوها به طور طبیعی و در دمای محیط از حالت انجماد خارج شود.

    ۳. ذرت

    شما می توانید در یک لیوان ذرت پخته شده ۵ گرم فیبر و البته ۱۷۷ کیلو کالری پیدا کنید. ذرت هم مانند کدو سبز می تواند محافظ سلامت چشم شما باشد چون منبعی از ۲ ماده lutien و zeaxanthin است.

    چطور ذرت را فریز کنیم؟

    پوست ذرت را غلفتی بکنید و مغز آن را جدا کنید. اجازه بدهید ذرت به مدت ۲ دقیقه در آب جوش غوطه ور شود، بعد از اینکه آن را آبکش کردید و داخل کیسه فریزربگذارید و بعد داخل فریزر قرار دهید.

    برای اینکه ذرت منجمد شده را استفاده کنید کافی است یک تا ۲ دقیقه آن را داخل مایکروویو قرار دهید. اگر می خواهید یخ ذرت را روی شعله گاز آب کنید نباید بیشتر از ۲ تا ۳ دقیقه آن را روی شعله گاز قرار دهید.

    ۴. تمشک

    یک لیوان تمشک معادل ۸ گرم فیبر دارد که در نوع خود جالب توجه است. در قبال این ۸ گرم فیبر شما در یک لیوان تمشک فقط ۶۴ کیلو کالری پیدا خواهید کرد. البته بخشی از این فیبر موجود در تمشک در نوعی پکتین محصول کربوهیدرات خالص شده حل می شود که به خودی خود کلسترول خون را پایین می آورد. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که از چربی خون رنج می برید بهتر است فریز کردن تمشک را حتما در دستور کارتان قرار دهید.

    چطور تمشک را فریز کنیم؟

    قبل از همه یادتان باشد چون تمشک خیلی زود فاسد می شود موقع خرید آن سراغ تمشک هایی بروید که هنوز کاملا نرسیده اند. فریز کردن تمشک کار سختی نیست. فقط کافی است تمشک ها را زیر شیر آب و البته با فشار کم آب بشویید. تمشک ها را با دستمال کاغذی خشک کنید. مواظب باشید تا تمشک ها حین این فعل و انفعالات له نشوند.

    بهتر است ابتدا اجازه دهید تمشک ها داخل یک ظرف درون فریزر یخ بزنند سپس آنها را از ظرف به درون کیسه فریزر انتقال دهید و دوباره داخل فریزر بگذارید. اگر می خواهید تمشک تغییررنگ ندهد، می توانید ۲ تا ۳ قطره آبلیمو روی آنها بریزید و بعد داخل فریزر بگذارید. یادتان باشد برای باز شدن انجماد تمشک باید آن را از فریزر خارج کنید و اجازه بدهید در دمای محیط یخ آنها آب شود.

    ۵. توت فرنگی

    یک لیوان توت فرنگی شامل ۳ گرم فیبر است و حدود ۵۰ کیلو کالری انرژی دارد. بهتر است به قسمت اول ماجرا یعنی فیبر توجه کنید. فیبر کالری ندارد و دارای حجم است. در واقع حجم فیبر سبب می شود که احساس سیری کنید و کمتر سراغ خوردنی های دیگر بروید. از طرف دیگر فیبر متابولیسم بدن را بالا می برد.

    در ضمن توت فرنگی یکی از منابع غنی ویتامین C و آنتی اکسیدان است. از این رو مصرف روزانه آن می تواند ویتامین C مورد نیاز بدن را در هر روز به شکل کاملا طبیعی تامین کند. در ضمن فراموش نکنید که آنتی اکسیدان موجود در توت فرنگی پوست شما را جوان تر از سنتان نگه می دارد. حالا دوست ندارید مقداری توت فرنگی برای فصل سرما ذخیره کنید؟

    چطور توت فرنگی را فریز کنیم؟

    توت فرنگی ها را خوب بشویید. برگ های سبزش را جدا کرده و بعد توت فرنگی های شسته شده را داخل یک آبکش بریزید تا آبش برود و البته صبر کنید تا توت فرنگی ها کاملا خشک شود. بهتر است توت فرنگی ها را در ظرف های یک بار مصرف بریزید چون لازم است لابه لای آنها شکر بپاشید بنابراین داخل کیسه فریزر نمی توانید این کار را انجام دهید.

    یک ردیف توت فرنگی بچینید بعد کمی شکر بپاشید و سپس ردیف های بعدی را بگذارید. شکرها به این قصد لابه لای توت فرنگی پاشیده می شود که مانع از به هم چسبیدن آنها شود در این صورت توت فرنگی های فریز شده شما تا یک سال دوام می آورد. برای اینکه توت فرنگی فریز شده را استفاده کنید باید از مدتی قبل آنها را از فریزر خارج کرده و اجازه دهید یخ آن به مرور آب شود. بعد می توانید دوباره آنها را بشویید تا شکرهای روی توت فرنگی هم از بین برود و میوه شما همان طعم طبیعی خودش را داشته باشد.
    هرگز تسلیم نشوید
    معجزه ها هر روز رخ می دهند
    شاید فردا ، روز شما باشد...

  2. کاربر زیر از hamraz تشکر کرده است:

    sara (24 آبان 1391)

  3. # ADS
    تبلیغات در مدار
    تاریخ عضویت
    همیشه
    نوشته ها
    بسیاری
     

  4. #2
    sara آواتار ها
    کاربر محبوب

    امتیاز زیباتنی
    20
    گروه وزنی
    گروه وزنی

    برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

    تاریخ عضویت
    آبان 1391
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    2,706
    میانگین پست در روز
    1.52
    سن
    33
    قد
    163
    وزن شروع
    78
    وزن هدف
    64
    وزن فعلی
    74
    جنسیت
    خانم
    حالت من
    Mehraboon
    میمونها هر تكه از غذایشان را 100 بار می جوند (كه بسیار زیاد است), وفقط تا وقتیكه سیر بشوند به غذا خوردن ادامه می دهند. آنها می دانند كه هر چه بیشتر غذایشان را بجوند هضم آن برایشان آسانتر است.
    جهان چيزي شبيه موهاي توست ...
    سياه و سركش و پيچيده ،
    خيال كن چه بي بختم من !
    كه به نسيمي جهانم آشوب ميشود ...

  5. کاربر زیر از sara تشکر کرده است:

    Peransa (24 آبان 1391)

  6. #3
    sara آواتار ها
    کاربر محبوب

    امتیاز زیباتنی
    20
    گروه وزنی
    گروه وزنی

    برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

    تاریخ عضویت
    آبان 1391
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    2,706
    میانگین پست در روز
    1.52
    سن
    33
    قد
    163
    وزن شروع
    78
    وزن هدف
    64
    وزن فعلی
    74
    جنسیت
    خانم
    حالت من
    Mehraboon
    [SIZE=5]با احتیاط کالری کم کنیداکثر افراد در هنگام شروع یک رژیم غذایی سالم ، وسوسه می شوند که به یکباره غذاهایی کم کالری بخورند و میزان کالری دریافتی خود را ناگهانی کاهش دهند ؛ ولی این کار علمی و درست نیست . شما باید گام به گام میزان کالری های دریافتی تان را کاهش دهید تا سلامتی تان به خطر نیفتد . اگر ناگهان میزان کالری های دریافتی تان را کاهش دهید ، بدن از همه کالری های موجود استفاده می کند و در نتیجه متابولیسم بدن کند می شود . به علاوه ، امکان اینکه رژیم خود و سبک زندگی صحیح تان را به طور مداوم حفظ کنید و ادامه دهید ، با روش کاهش گام به گام کالری ها زیادتر خواهد شد .[/SIZE]
    جهان چيزي شبيه موهاي توست ...
    سياه و سركش و پيچيده ،
    خيال كن چه بي بختم من !
    كه به نسيمي جهانم آشوب ميشود ...

  7. کاربر زیر از sara تشکر کرده است:

    Peransa (24 آبان 1391)

  8. #4
    sara آواتار ها
    کاربر محبوب

    امتیاز زیباتنی
    20
    گروه وزنی
    گروه وزنی

    برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

    تاریخ عضویت
    آبان 1391
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    2,706
    میانگین پست در روز
    1.52
    سن
    33
    قد
    163
    وزن شروع
    78
    وزن هدف
    64
    وزن فعلی
    74
    جنسیت
    خانم
    حالت من
    Mehraboon
    سه روش جادويي براي كنترل اشتهاعلم مطالعه در خوردن و آشامیدن، نشان می دهد اگر از لیوان های پهن و کوتاه استفاده می کنید نسبت به لیوان های باریک و بلند از مقدار مایعات بیشتری مصرف می کنید.

    همچنین هرچه محل قرار گرفتن شما به ظرف شیرینی نزدیک تر باشد، شیرینی بیشتری می خورید.

    در این بخش تاثیر رنگ ها را بر اشتها بررسی می کنیم.

    تضاد رنگی اشتها را کنترل می کند

    اگر ظرف غذای شما با محتویات دون آن همرنگ باشد باعث می شود مقدار غذای بیشتری میل کنید.

    طبق تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه کورنل، افرادی که اسپاگتی را با سس آلفردو در ظروف سفید سرو کنند تا 20 درصد اسپاگتی بیشتری مصرف می کنند.

    محققان می گویند هر چه میان ظرف غذاخوری شما و غذایتان تفاوت رنگی بیشتری باشد مغز راحت تر و آگاهانه تر مقدار غذا را اندازه گیری می کند.

    رنگ آبی اشتها را کنترل می کند

    رنگ آبی موجب می شود نسبت به غذاخوردن تمایل کمتری از خود نشان دهید. دانشمندان در این زمینه می گویند این موضوع به زمان های بسیار قبل، زمانی که انسان ها غارنشین بودند برمی گردد در آن موقع بسیاری از مواد غذایی سمی در طبیعت به رنگ آبی وجود داشتند.

    از این رو انسان ها نسبت به خوردن غذاهای آبی رنگ به طور ناخودآگاه و غریزی تمایل کمتری از خود نشان می دهند. پس با توجه به این موضوع برای خوردن غذای کمتر، سعی کنید از بشقاب های آبی رنگ استفاده کنید و تا حد ممکن آشپزخانه و اتاق ناهارخوری تان را به رنگ آبی درآورید.

    رنگ بندی غذاها اشتها را کنترل می کند

    غذاها را از لحاظ ارزش غذایی در ذهن خود رنگ بندی کنید. آن هایی را که از همه سالمتر هستند را سبز در نظر بگیرید، آن هایی که در درجه کمتری از سلامت قرار دارند را زرد و در نهایت آن هایی که دارای کمترین ارزش غذایی هستند و در واقع برای سلامتی مضرند را قرمز در نظر بگیرید.

    طریقه چیدن این مواد غذایی بر حسب رنگ آن ها را نیز در نظر بگیرید، آن هایی را که سبز رنگ هستند در دسترس ترین قسمت و آن هایی را زرد هستند در قسمت میانی و آن هایی را که مضر هستند در کمترین دسترسی قرار دهید.

    به این ترتیب هنگام باز کردن در یخچال دسترسی شما به مواد غذایی سالم تر راحت تر خواهد شد و با این روش می توانید از رژیم غذایی سالم تری استفاده کنید.
    جهان چيزي شبيه موهاي توست ...
    سياه و سركش و پيچيده ،
    خيال كن چه بي بختم من !
    كه به نسيمي جهانم آشوب ميشود ...

  9. کاربر زیر از sara تشکر کرده است:

    Peransa (24 آبان 1391)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •