شما در حال مشاهده سایت در حالت ریسپانسیو(سازگار با موبایل و تبلت) هستید. در صورت تمایل به مشاهده سایت با نسخه اصلی "ایـنـجـا" کلیک کنید.

آشنایی بیشتر با زیباتنی ها

پاسخ به رایج ترین سوالات کاربران

اطلاعیه مدیریت سایت

در حال حاضر اطلاعیه جدیدی وجود ندارد
  • صفحه 1 از 3
  • 123
  • آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 1 به 10 از 24

    موضوع: افزایش متابولیسم(افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه تسریع در سوختن کالری)

    1. #1
      Zenith آواتار ها
      مدیر کل سایت

      گروه وزنی
      گروه وزنی

      برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

      تاریخ عضویت
      اسفند 1391
      عنوان کاربر
      مدير کل سایت
      نوشته ها
      5,522
      میانگین پست در روز
      1.37
      وزن شروع
      64
      وزن فعلی
      53
      جنسیت
      خانم
      حالت من
      BaAngizeh
      وبلاگ زیباتنی من
      5

      افزایش متابولیسم(افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه تسریع در سوختن کالری)

      تو این تاپیک راه هایی برای بالا بردن متابولیسم قرار میگیره. کسانیکه میخوام به یه منبع کامل از راه های مختلف افزایش متابولیسم دست پیدا کنن، تمام صفحات بعدی رو هم مطالعه کنید.




      اگر در طی یک رژیم غذایی به ثبات وزن رسیده‌اید، راه‌هایی وجود دارد که بتوانید باز هم به راحتی وزن کم کنید، راهکارهایی که منجر به افزایش سوخت انرژی در بدن می‌شود؛ مانند افزایش عضلات بدن با ورزش، خوردن غذا در وعده های منظم و ...



      شما اکنون از یک رژیم غذایی پیروی می‌کنید، کاملاً حواستان به خورد و خوراکتان هست، توصیه های غذایی را رعایت می‌کنید ولی باز هم وزن کم نمی‌کنید. اولین هفته‌های رژیم را خوب پیش رفتید ولی یک چند هفته ای است که تقریباً ثابت شده‌اید، چه باید بکنید؟
      نکته‌ی مهم اینجاست که متابولیسم پایه‌ی بدن با رعایت رژیم غذایی و کاهش دریافت انرژی، کاهش یافته و بدن به دریافت کم تطابق می‌یابد.
      انرژی متابولیسم پایه به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل سن است. هرچه سن بالاتر می‌رود (پس از 30 سال) بدن انرژی پایه کمتری مصرف می‌کند، بدین ترتیب زودتر چاق شده و دیرتر لاغر می‌شود. عوامل دیگری نیز بر متابولیسم پایه تأثیرگذار هستند.
      دکتر کریستین گربستات از اعضاء انجمن رژیم درمانان آمریکا عقیده دارد عوامل تأثیر گذار بر میزان متابولیسم پایه علاوه بر سن عبارت هستند از: ژنتیک بدن، میزان فعالیت روزانه و ترکیب رژیم غذایی. با توجه به همه‌ی این عوامل تأثیرگذار بر میزان متابولیسم پایه، راه‌هایی هم وجود دارد که می‌توان انرژی پایه را افزایش داد تا وزن بدن بهتر کنترل شود یا وزن اضافه در طول رژیم راحت‌تر کاسته شود.

      راه‌های افزایش متابولیسم پایه

      1- عضلانی شوید
      یکی از سوخت‌های اصلی عضلات بدن، چربی ذخیره شده در بافت چربی است. چربی‌های بدن در طی یک ورزش آرام و طولانی از بافت چربی جدا شده و به بافت‌های عضلانی برای سوختن و تبدیل شدن به انرژی منتقل می‌شوند. هرچه شما تارهای عضلانی بیشتری را به کار گیرید، مقدار اسید چرب بیشتری می‌سوزد؛ در نتیجه کالری بیشتری را طی ورزش از دست می‌دهید. حتی پس از ورزش هم برای ساعاتی این سوخت چربی ادامه می‌یابد.
      خوردن مداوم به معنای زیاد خوردن نیست بلکه به معنای مداوم خوردن است.
      زیرا یکی از عادات غلطی که موجب کاهش میزان متابولیسم پایه می‌شود،
      حذف وعده‌هایی چون صبحانه یا حتی میان وعده‌ها است


      با کاهش محتوای چربی بدن، گردش خون آسان‌تر شده و شما احساس شادابی بیشتری می‌کنید. البته مراقب باشید که پس از ورزش، غذای اضافه دریافت نکنید تا هر آنچه در بدن شما سوخته است به جای اول باز گردد. بهترین ورزش برای این منظور ورزشی است که شدت متوسطی داشته باشد؛ که به آن ورزش هوازی گویند بدین ترتیب که در طی ورزش ضربان قلبتان بالا برود و به راحتی تنفس کنید. از جمله این ورزش‌ها؛ دویدن، شنا، دوچرخه سواری، قایقرانی و پیاده‌روی تند است.

      2- خوردن را جدی بگیرید
      بدن شما یک موتور محرکه است که نیاز مداوم به انرژی دارد، پس برای زنده ماندن و فعالیت کردن باید دائماً غذا بخورید. این دریافت مداوم غذا موجب حفظ ثبات قند خون و تعادل آنزیم‌های گوارشی می‌شود. برای این منظور در اولین ساعت بیدار شدن از خواب صبحانه میل کنید سپس هر 3 تا 4 ساعت در طول روز غذا دریافت کنید و آخرین وعده را یک ساعت پیش از خواب مصرف کنید. این خوردن مداوم به معنای زیاد خوردن نیست بلکه به معنای مداوم خوردن است. زیرا یکی از عادات غلطی که موجب کاهش میزان متابولیسم پایه می‌شود، حذف وعده‌هایی چون صبحانه یا حتی میان وعده‌ها است.

      3- در هر وعده پروتئین دریافت کنید
      مصرف غذای حاوی پروتئین موجب افزایش متابولیسم پایه می‌شود. چربی و کربوهیدرات اثر کمتری بر انرژی پایه بدن دارند. گاز زدن غذا، جویدن، بلعیدن، هضم گوارشی و متابولیسم غذا در بدن انرژی زیادی نیاز دارد و تقریباً 30 درصد از انرژی غذایی که می‌خورید صرف این فعالیت‌ها می‌شود.
      بهترین زمان نوشیدن آب برای لاغری پیش از صبحانه است. اگر دو لیوان آب
      پیش از صبحانه بنوشید هم از مشکل یبوست طی رژیم رها می‌شوید و هم
      بیشتر لاغر می‌شوید


      غذاهایی که ترکیب پیچیده ای دارند (مانند گوشت‌ها، حبوبات و سبزیجات فیبری) کالری بیشتری نیاز دارند تا در بدن بسوزند. غذاهای حاوی پروتئین، علاوه بر انرژی سوخت و ساز بالاتر، حاوی اسیدآمینه لوسین هستند که از تحلیل عضلات در حین رژیم لاغری می‌کاهند. علاوه بر غذاهای پروتئینی در هر وعده اصلی، در میان وعده‌ها نیز از مغزها، تخم مرغ و حبوبات میل کنید.

      4- فعالیت دائم را فراموش نکنید
      افزایش منظم تمرینات بدنی موجب افزایش ضربان قلب و متابولیسم پایه و افزایش سوخت انرژی در بدن می‌شود. از این رو به جای این که فقط سه بار در هفته با سرعت ثابتی نیم ساعت روی ترد میل راه بروید، سعی کنید راه‌هایی را پیدا کنید که انرژی بیشتری بسوزانید مثلاً در طی پیاده‌روی، هر دفعه چند نرمش اضافه کنید، هفته‌ی بعد کمی از مسیر را بدوید و کارهای دیگری از این قبیل انجام دهید.


      5- آب بنوشید

      مطالعات نشان داده است افرادی که روزانه 8 لیوان آب می‌نوشند متابولیسم پایه بالاتری نسبت به افرادی دارند که روزانه 4 لیوان آب می‌نوشند. یعنی با یک رژیم ثابت در هر دو گروه، افرادی که بیشتر آب می‌نوشند سالانه 3 کیلوگرم بیشتر، وزن از دست می‌دهند. بهترین زمان نوشیدن آب برای لاغری پیش از صبحانه است. اگر دو لیوان آب پیش از صبحانه بنوشید هم از مشکل یبوست طی رژیم رها می‌شوید و هم بیشتر لاغر می‌شوید.


      عاتکه موسوی
      پیشنهاد میکنم این دو اپلیکیشن رو از دست ندید.
      توضیحاتشون رو بخونید، خودتون هم با من هم نظر میشین:

      دریافت اپلیکیشن مدیریت رژیم روزانه زیباتن
      دریافت اپلیکیشن 400 رژیم زیباتن

    2. 22 کاربر، ارسال Zenith را لایک کرده اند:

      60kg (12 آبان 1392),asal (02 بهمن 1391),asalbusy (03 دی 1391),bande (29 مرداد 1394),bratz (16 مهر 1392),Gisou (10 آبان 1394),khatereh58 (30 دی 1393),mahbobe (16 اردیبهشت 1393),maryam12 (09 مرداد 1393),mehrzzz (17 آذر 1392),morvarid (30 آبان 1391),morvaridiii (24 بهمن 1396),nafisehjoon (17 خرداد 1392),parva (29 فروردین 1392),topol (27 آبان 1394),مملي شيطون (18 خرداد 1392),مرمر طلا (17 آبان 1394),مرجان320 (03 اردیبهشت 1392),نگاتیو (28 دی 1393),ویولت (27 دی 1392),کانی (26 شهریور 1393),yalda (11 دی 1391)

    3. # ADS
      تبلیغات در مدار
      تاریخ عضویت
      همیشه
      نوشته ها
      بسیاری
       

    4. #2
      sara آواتار ها
      کاربر محبوب

      امتیاز زیباتنی
      20
      گروه وزنی
      گروه وزنی

      برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

      تاریخ عضویت
      آبان 1391
      عنوان کاربر
      کاربر سایت
      نوشته ها
      2,709
      میانگین پست در روز
      0.65
      سن
      33
      قد
      163
      وزن شروع
      68
      وزن هدف
      64
      وزن فعلی
      68
      جنسیت
      خانم
      حالت من
      Mehraboon
      راههاي افزايش سوخت و ساز بدن براي لاغر شدن
      متابولیسم” یا “سوخت و ساز” بدن در بعضی افراد بطور ژنتیکی بالاست (این افراد هر چقدر هم غذا بخورند، چاق نمی شوند) و در بعضی پایین است (این افراد با خوردن کمترین غذا چاق شده و به آسانی لاغر نمی شوند) و در بعضی افراد معمولی است.

      علل پایین بودن متابولیسم بدن شامل موارد زیر است :

      1- گرسنگی

      2- رژیم غذایی کم کالری

      3- خوردن زیاد غذاهای شیرین مثل شیرینی ها، آب نبات، نوشابه، ژله و کیک ها در طی روز.

      4- ورزش نکردن و کمبود فعالیت بدنی

      5- کم کاری تیروئید

      حال 7 راهکار برای افزایش متابولیسم بدن را برایتان ذکر می کنم :

      1- صبحانه را حتماً بخورید:
      برای افزایش متابولیسم بدن، همیشه اول صبح، صبحانه را بخورید. اگر شما تا وسط صبح (یعنی حدود ساعت 10) یا بعد از ظهر چیزی نخورید، متابولیسم بدنتان آهسته و کند می شود. خوردن صبحانه برای سوخت و ساز بدن شما مانند افزودن هیزم به اجاق است، یعنی همانطور که هیزم چوبی، اجاق را شعله ورتر می سازد، صبحانه نیز سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

      2- افزایش تعداد وعده های غذایی :
      به جای 3 وعده غذایی، 4 تا 6 وعده غذایی را با فاصله ی 2 تا 3 ساعت از یکدیگر بخورید. البته در این صورت باید حجم هر وعده غذایی کمتر از وعده های قبلی باشد، یعنی همان مقدار غذا را که در سه وعده می خوردید، باید در 6 وعده بخورید نه اینکه بیشتر غذا بخورید. خوردن مقادیر کم غذا در وعده های متعدد، متابولیسم بدن را افزایش می دهد.

      3- خوردن غذاهای کم کالری :
      سعی کنید از داروهای افزایش دهنده متابولیسم بدن استفاده نکنید. به جای آنها از مواد غذایی کم کالری یا چربی سوز مانند سبزی ها میوه ها و غلات سبوس دار استفاده کنید.

      4- ورزش کردن:
      اگر شاغل هستید سعی کنید روزانه مقداری از مسیر کار خود را پیاده بروید. به جای استفاده از آسانسور، از پله ها استفاده کنید. به جای سوار شدن به ماشین، پیاده روی کنید. سعی کنید روزانه حداقل یک ساعت ورزش یا پیاده روی کنید تا انرژی بدنتان را بسوزانید. به جای اینکه پول خود را صرف خرید داروهای قلابی لاغری کنید ، هفته ای 3 تا 4 بار و هر بار به مدت 30 تا 40 دقیقه پیاده روی کنید. این کار بهترین راه برای افزایش متابولیسم است.

      5- هیچ وقت گرسنه نمانید:
      اگر در حال اجرای رژیم لاغری هستید یا می خواهید لاغر شوید، سعی کنید هیچ وقت گرسنه نمانید، زیرا گرسنه ماندن باعث می شود متابولیسم بدنتان به سرعت پایین بیاید. هیچ وقت برای 5 تا 6 ساعت بین وعده های غذایی خود گرسنه نمایند.

      6- برنامه غذایی منظمی داشته باشید:
      وعده های غذایی کم حجم خود را با فاصله ی زمانی مشخص از یکدیگر مصرف کنید. هیچ وقت، هیچ وعده ی غذایی را حذف نکنید و در یک وعده کمتر از مقدار مشخص شده، غذا نخورید، زیرا این کار باعث می شود برای رفع گرسنگی خود تنقلات پرکالری و بی فایده را مصرف کنید که باعث افزایش وزن شما می شوند.

      7- روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید:
      مصرف آب به مقدار کافی باعث می شود دستگاه گوارش بدن کار خود را به خوبی انجام دهد و هضم و جذب مواد غذایی به نحو موثر انجام شود. بنابراین از بروز یبوست و سایر اختلالات گوارشی جلوگیری می کند. همچنین باعث حفظ شادابی پوست می شود، زیرا ممکن است با رژیم گرفتن پوست کمی حالت طراوت خود را از دست بدهد.
      جهان چيزي شبيه موهاي توست ...
      سياه و سركش و پيچيده ،
      خيال كن چه بي بختم من !
      كه به نسيمي جهانم آشوب ميشود ...

    5. 16 کاربر، ارسال sara را لایک کرده اند:

      60kg (06 آبان 1392),asal (02 بهمن 1391),khatereh58 (30 دی 1393),mahbobe (16 اردیبهشت 1393),mehrzzz (17 آذر 1392),nafisehjoon (15 خرداد 1392),parva (09 اردیبهشت 1392),topol (27 آبان 1394),مملي شيطون (18 خرداد 1392),ماهان (26 اردیبهشت 1392),مرمر طلا (17 آبان 1394),مرجان320 (03 اردیبهشت 1392),نگاتیو (28 دی 1393),yalda (11 دی 1391),yasssmina63 (27 آذر 1391), Zenith (12 آذر 1391)

    6. #3
      Zenith آواتار ها
      مدیر کل سایت

      گروه وزنی
      گروه وزنی

      برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

      تاریخ عضویت
      اسفند 1391
      عنوان کاربر
      مدير کل سایت
      نوشته ها
      5,522
      میانگین پست در روز
      1.37
      وزن شروع
      64
      وزن فعلی
      53
      جنسیت
      خانم
      حالت من
      BaAngizeh
      وبلاگ زیباتنی من
      5
      یه راه دیگه ی افزایش متابولیسم انجام دو برنامه ورزشی نیم ساعته به فاصله ی 12 ساعت از همدیگه است. دلیلش هم اینه که بدن بعد از هر نیم ساعت ورزش کردن ذخیره ی قندش تموم میشه و شروع میکنه به چربی سوزی. تا 12 ساعت در این حالت میمونه!(یعنی چربی می سوزونه) بنابراین اگر دوباره بعد از 12 ساعت نیم ساعت ورزش کنید دوباره شوکه اش میکنید! و یه اتمام قند دیگه و یه چربی سوزی دوباره
      پیشنهاد میکنم این دو اپلیکیشن رو از دست ندید.
      توضیحاتشون رو بخونید، خودتون هم با من هم نظر میشین:

      دریافت اپلیکیشن مدیریت رژیم روزانه زیباتن
      دریافت اپلیکیشن 400 رژیم زیباتن

    7. 17 کاربر، ارسال Zenith را لایک کرده اند:

      60kg (12 آبان 1392),asal (02 بهمن 1391),Gisou (10 آبان 1394),I.can (27 تیر 1395),khatereh58 (30 دی 1393),mahbobe (16 اردیبهشت 1393),mehrzzz (17 آذر 1392),nafisehjoon (15 خرداد 1392),parva (09 اردیبهشت 1392),topol (27 آبان 1394),مملي شيطون (18 خرداد 1392),ماهان (26 اردیبهشت 1392),مرمر طلا (17 آبان 1394),مرجان320 (03 اردیبهشت 1392),نگاتیو (28 دی 1393),ویولت (27 دی 1392),yalda (11 دی 1391)

    8. #4
      ارمغان آواتار ها
      کاربر تازه وارد

      برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

      تاریخ عضویت
      آذر 1391
      عنوان کاربر
      کاربر سایت
      نوشته ها
      23
      میانگین پست در روز
      0.01
      سن
      22
      قد
      170
      وزن شروع
      75
      وزن هدف
      57
      وزن فعلی
      75
      جنسیت
      خانم
      من خوردن دارچین رو هم پیشنهاد میکنم و خوردن ویتامین سی نیم ساعت قبل از ورزش

    9. 15 کاربر، ارسال ارمغان را لایک کرده اند:

      60kg (06 آبان 1392),asal (02 بهمن 1391),khatereh58 (30 دی 1393),mahbobe (16 اردیبهشت 1393),mehrzzz (17 آذر 1392),nafisehjoon (15 خرداد 1392),parva (09 اردیبهشت 1392),topol (27 آبان 1394),مملي شيطون (18 خرداد 1392),ماهان (26 اردیبهشت 1392),مرمر طلا (17 آبان 1394),نگاتیو (28 دی 1393),ویولت (27 دی 1392),yalda (11 دی 1391), Zenith (14 آذر 1391)

    10. #5
      yalda آواتار ها
      مدیر ارزشمند پیشین

      برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

      تاریخ عضویت
      آذر 1391
      عنوان کاربر
      مدیر ارزشمند پیشین
      نوشته ها
      787
      میانگین پست در روز
      0.19
      سن
      32
      قد
      164
      وزن شروع
      66.100
      وزن هدف
      62
      وزن فعلی
      63
      جنسیت
      خانم
      حالت من
      Ghamgin
      برای خودتان قهوه با چای آماده کنید


      یک فنجان قهوه‌ی صبحگاهی باعث می‌شود تا بدن به مدت دو ساعت کالری مصرف کند. علاوه بر این چای سبز نیز برای سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن فوق‌العاده است. باید بدانید نوشیدن منظم چای سبز به لاغری و خوش اندامی شما کمک می‌کند.

      عملکرد غده‌ی تیروئیدتان مهم است

      اگر از اضافه وزن و چاقی شکایت دارید حتماً عملکرد غده‌ی تیروئیدتان را بررسی کنید. اگر می‌بینید که هیچ کنترلی روی وزنتان ندارید به پزشک مراجعه کنید و از او بخواهید عملکرد این غده‌ی مربوط به متابولیسم را بررسی کند. میزان قند خونتان را نیز بررسی کنید. اگر تیروئیدتان درست کار نکند متابولیسم بدنتان کند می‌شود و وزنتان بالا می‌رود.
      محققان آمریکایی بر این عقیده‌اند اگر شما به اندازه‌ی کافی غذا نخورید امکان
      دارد عملکرد متابولیسم بدنتان به میزان 30 درصد افت کند. به جای این که گرسنگی بکشید و خودتان را عذاب دهید مواد غذایی سالم میل کنید و به طور مرتب ورزش کنید


      به اندازه‌ی کافی بخوابید

      خواب شبانه‌ی کمتر از 7 ساعت باعث به هم ریختن هورمون‌های کنترل وزن می‌شود. اگر کمبود خواب داشته باشید بدنتان نمی‌تواند به خوبی گلوسیدها را تجزیه کند و در این صورت احتمال ابتلا به دیابت و چاقی بالا می‌رود.

      صبحانه میل کنید

      اگر یک صبحانه‌ی خوب یعنی حاوی پروتئین و مواد چربی مانند تخم مرغ یا ماست حاوی پروتئین میل کنید میزان متابولیسم بدن را 10 درصد افزایش می‌دهید. نتایج پژوهشی که در سال 2010 در Journal international de l’obésité به چاپ رسید نشان می‌دهد خوردن یک صبحانه‌ی حاوی مواد چرب باعث می‌شود که بدن در طول روز گلوسیدها و چربی‌های بیشتری بسوزاند.

      آب خنک بنوشید

      نوشیدن آب متابولیسم بدن را بالا می‌برد به خصوص اگر آب یخ باشد. دلیلش هم این است که بدن انرژی زیادی برای گرم کردن آن خرج می‌کند.

      حداقل سه تا چهار وعده غذا بخورید

      حذف وعده های غذایی را فراموش کنید و اگر می‌توانید 5 تا 6 وعده‌ی کم حجم میل کنید. اگر قصد لاغری دارید بهتر است از پرخوری در وعده‌ی شام بپرهیزید. بهتر است ناهار را بیشتر بخورید. زمانی که وعده های بیشتری میل می‌کنید کار متابولیسم بیشتر شده و امکان کاهش وزن نیز بالا می‌رود.

      عضلاتتان را به کار بگیرید

      هر چقدر بیشتر عضلاتتان را به کار بگیرید کالری بیشتری می‌سوزانید. سعی کنید حتماً عضلات پاها و ران‌ها را تقویت کنید.
      پیاده روی کنید، از پله ها بالا بروید، کوه بروید. خلاصه این که از نشستن یک جا بپرهیزید و عضلاتتان را به کار بگیرید.


      پروتئین بیشتری مصرف کنید

      نتایج پژوهشی که در سال 2012 در Journal de l’Association médicale américaine به چاپ رسید نشان می‌دهد افرادی که پروتئین بیشتری مصرف می‌کنند در زمان استراحت هم متابولیسم بالاتری دارند. متأسفانه بیشتر خانم‌ها پروتئین کافی مصرف نمی‌کنند. توصیه می‌کنیم در هر وعده‌ی غذایی پروتئین کم چرب بیشتری مانند ماهی، مرغ یا تخم مرغ مصرف کنید. برای میان وعده نیز یک ماده‌ی غذایی سرشار از پروتئین مانند یک مشت بادام میل کنید.

      گرمای فلفل شیلی را تجربه کنید

      فلفل شیلی حاوی رنگ‌دانه‌هایی است که سیستم عصبی را تحریک می‌کند و بعد از غذا متابولیسم بدن را بالا می‌برد. اگر به غذاهایتان فلفل شیلی اضافه کنید اشتهایتان نیز کاهش می‌یابد و کمتر غذا می‌خورید. اگر به طور مرتب از این فلفل میل کنید متابولیسم شما به طور چشمگیری بالا می‌رود.

      به اندازه‌ی کافی غذا بخورید


      محققان آمریکایی بر این عقیده‌اند اگر شما به اندازه‌ی کافی غذا نخورید امکان دارد عملکرد متابولیسم بدنتان به میزان 30 درصد افت کند. به جای این که گرسنگی بکشید و خودتان را عذاب دهید مواد غذایی سالم میل کنید و به طور مرتب ورزش کنید. در هر شرایطی حذف وعده های غذایی و گرسنگی کشیدن راه حل لاغری نیست.
      فاطمه مهدی پور
      بخش تغذیه و آشپزی تبیان
      فقط بخاطر مردم تغییر نکن.
      این جماعت هر روز تورا جور دیگری می خواهند.....


    11. 11 کاربر، ارسال yalda را لایک کرده اند:

      60kg (06 آبان 1392),asal (02 بهمن 1391),khatereh58 (30 دی 1393),mahbobe (16 اردیبهشت 1393),mehrzzz (17 آذر 1392),soniya (05 بهمن 1391),topol (27 آبان 1394),مملي شيطون (18 خرداد 1392),نگاتیو (28 دی 1393),ویولت (27 دی 1392), Zenith (11 دی 1391)

    12. #6
      yalda آواتار ها
      مدیر ارزشمند پیشین

      برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

      تاریخ عضویت
      آذر 1391
      عنوان کاربر
      مدیر ارزشمند پیشین
      نوشته ها
      787
      میانگین پست در روز
      0.19
      سن
      32
      قد
      164
      وزن شروع
      66.100
      وزن هدف
      62
      وزن فعلی
      63
      جنسیت
      خانم
      حالت من
      Ghamgin
      افزایش سوخت و ساز بدن
      تعادل مابین انرژی دریافتی و انرژی مصرفی شما می باشد. هر ماده غذایی حاوی کالری که می خورید یا می نوشید، جزء انرژی دریافتی تان محسوب می شود و هر مقدار کالری که بدن شما برای زندگی و کار می سوزاند جزء انرژی سوخت و ساز می باشد.

      انرژی سوخت و ساز می تواند به سه دسته تقسیم شود:

      دسته اول: میزان متابولیسم پایه شماست(bmr)یعنی مقدار کالری که بدن فقط برای زیستن صرف می کند ( برای انجام اموری مانند دراز کشیدن بدون انجام هیچ کاری)، متابولیسم پایه به طور متوسط نزدیک به 60 درصد از انرژی مصرفی تان را دربرمی گیرد.

      دسته دوم: میزان انرژی که شما برای انجام فعالیتهای خود صرف می کنید، مانند حرکت کردن، صحبت کردن و ... که به طور متوسط 30 درصد از مصرف کالری را به خود اختصاص می دهد.

      دسته سوم: سوخت و ساز مربوط به غذا که تحت عنوان گرمای تولید شده حاصل از غذا تعریف میشود که کالری مصرف شده برای خوردن،‌ هضم، جذب و استفاده از غذا می باشد و باور نکردنی است که این قسمت فقط در حدود 10 درصد از کالری را مصرف می کنند .

      همه عوامل مذکور متغیر هستند، برای نمونه سوخت و ساز حین خوردن ( بستگی به میزان انرژی تولید شده در بدن توسط آن غذا دارد).اگر انرژی دریافتی و انرژی مصرفی با یکدیگر در تعادل باشند، وزن بدن ما ثابت باقی می ماند. اگر انرژی دریافتی بالاتر باشد، انرژی مازاد حاصل از خوردن غذا که مورد نیاز بدن نیست به عنوان چربی در بدن ذخیره می شود.

      حال اگر انرژی مصرفی بیشتر از انرژی دریافتی باشد، چربیهای ذخیره شده تبدیل به انرژی می شوند و اگر این اتفاق در طولانی مدت رخ دهد، ابتدا چربی از بین رفته و سپس وزن کاهش می یابد.
      میزان انرژی مصرفی شما در مدت طولانی به عنوان میزان متابولیسم شما شناخته می شود.

      یکی از سوالات رایج افراد چاقی آنست که چه ماده غذایی سوخت و ساز را بالا می برد؟
      مطالعات نشان می دهند که.غذاهای پروتئینی سوخت و سازی بیشتر از حد متوسط دارند و باعث افزایش میزان متابولیسم می شوند همانطور که ذکر شد خوردن غذا تولید گرما می نماید که معادل مصرف حدود 10 درصد کالری از کل کالری مصرفی است. بنابراین تاثیر خوردن مطلق پروتئین ، اثر گرمازایی بالاتری نیز دارد و تا سقف 25 درصد از کالری وعده های غذایی پر پروتئین به دلیل اثر گرمازائی از بین میرود.

      بنا بر نظریه فوق ، رژیمهای حاوی پروتئین بالا می توانند به طور قابل توجهی میزان متابولیسم را بالا ببرند ولی گرفتن بی رویه این نوع رژیمها فکر خوبی نیست ، چرا که به کلیه و کبد فشار آورده و سبب کمبود کلسیم در استخوانها می گردد و همچنین ممکن است با بالا رفتن فشار خون نیزمرتبط باشند. به علاوه مصرف پروتئین زیاد جزء یک رژیم غذایی متعادل محسوب نمی شود زیرا ممکن است باعث کمبود مواد مغذی مورد نیاز دیگر شود. به نظر می آید که بعضی از غذاهای پروتئینی _ بخصوص گوشت قرمز و محصولات لبنی _ حاوی اسید چربی به نا م اسید لینولئیک کنژوگه هستند که در بدن باعث افزایش بافت بدون چربی ( ماهیچه) و در نتیجه باعث افزایش متابولیسم میشود.

      ادویه جات بخصوص ادویه های تند ( یا فلفل دار)، نیزمیزان متابولیسم را تا حدود 50 درصد بالا میبرند، این اثر تا سه ساعت بعد از خوردن غذاهای پر ادویه در بدن باقی می ماند ، زیرا وقتی غذاهای حاوی ادویه خورده می شود ضربان قلب انسان افزایش می یابد. چندین مطالعه تحقیقات بالینی شواهدی برای صحت این اثر یافته اند . همچنین ادویه جات از طرق مختلفی برای سلامتی بدن مفید هستند بنابراین این یکی از رموز افزایش متابولیسم هستند که میتوانید بدون داشتن احساسی بد آن را تجربه کنید .

      نوشیدنیهای حاوی کافئین با تحریک برخی واکنش های سیستم عصبی موجب افزایش سطح هورمون آدرنال ( اپی نفرین)، افزایش ضربان قلب و بیقراری و افزایش متابولیسم گردد. همچنین کافئین موجود در 5/2 فنجان قهوه می تواند میزان تحمل را در ورزشهای ملایم بالا ببرد. قهوه و کولاها نوشیدنیهایی هستند که بالاترین میزان کافئین را دارا می باشند. با این وجود، مصرف بیش از 2-3 فنجان قهوه حاوی کافئین بالا در روز توصیه نمی شود، زیرا ممکن است تاثیر بدی بر روی سلامت داشته باشد.کافئین همچنین در شکلات، چای و بعضی از نوشیدنیهای ساختگی و برخی از دیگر نوشیدنیهای نیز یافت می شود.

      نکته جالب اینکه چای سبز نیز میزان متابولیسم را بدون بالا بردن ضربان قلب، تغییر میدهد. یک مطالعه سوئیسی بیان میدارد کسانیکه از عصاره چای سبز استفاده می کنند کالری قابل توجه ببیشتری نسبت به بقیه افراد می سوزانند. یک سری مواد شیمی-گیاهی از خانواده فلاونوئیدها در چای سبز مانند هورمون نور آدرنالین ( نور اپی نفرین) در بدن عمل می کنند که در این صورت سرعت فرآیند اکسیده شدن چربی تسریع میشود.

      اگر شما به دلیل عملکرد ضعیف غده تیروئید دچار کمبود ید شده اید، ممکن است تولید هورمون تیروکسین در بدن تان نیز کاهش یابد. این موضوع ممکن است باعث کاهش میزان متابولیسم شود و یک رژیم غذایی غنی از غذاهای دریایی و شیر میتواند میزان ید را بالا برده و همچنین باعث بهبود میزان متابولیسم و عملکرد غده تیروئید شود. اگر عملکرد غده تیروئید شما نرمال است این غذاها کمک کننده نخواهند بود.( پزشک شما با یک آزمایش خون به سادگی تشخیص می دهد که آیا عملکرد غده تیروئیدتان نرمال است یا خیر؟)

      در پایان باید تاکید نمود که مشکل اساسی افراد چاق حجم بالای مواد غذایی است و این یک تصور اشتباه می باشد که این افراد بتوانند با استفاده از مواد غذایی بالابرنده متابولیسم به تنهایی وزن خود را کنترل نمایند. بلکه داشتن رژیم غذایی متعادل به همراه مصرف منطقی مواد غذایی بالابرنده سوخت و ساز با نظر متخصص تغذیه می تواند مفید واقع شود.
      فقط بخاطر مردم تغییر نکن.
      این جماعت هر روز تورا جور دیگری می خواهند.....


    13. 9 کاربر، ارسال yalda را لایک کرده اند:

      60kg (06 آبان 1392),fereshteh (12 فروردین 1392),khatereh58 (30 دی 1393),marmary (11 فروردین 1392),mehrzzz (17 آذر 1392),مرمر طلا (17 آبان 1394),مرجان320 (03 اردیبهشت 1392),ویولت (27 دی 1392), Zenith (09 فروردین 1392)

    14. #7
      yalda آواتار ها
      مدیر ارزشمند پیشین

      برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

      تاریخ عضویت
      آذر 1391
      عنوان کاربر
      مدیر ارزشمند پیشین
      نوشته ها
      787
      میانگین پست در روز
      0.19
      سن
      32
      قد
      164
      وزن شروع
      66.100
      وزن هدف
      62
      وزن فعلی
      63
      جنسیت
      خانم
      حالت من
      Ghamgin
      اگر مایل به بالا نگهداشتن سوخت وساز در بدنتان هستید؛ از خوردن آب به میزان کافی غافل نشوید"



      آب ماده ای ارزان و قابل دسترس برای کاهش وزن است. تحقیقات ثابت کرده است که نوشیدن آب زیاد می تواند باعث کاهش وزن شود.

      نوشیدن آب بیشتر، آسان ترین روشی است که شما می توانید در برنامه کاهش وزن خود از آن استفاده کنید.
      راه های لاغر شدن با آب:

      - مقدار آبی را که در حال حاضر می نوشید، تعیین کنید. اگر به مقدار کافی آب نمی نوشید (حداقل 8 لیوان در روز)، سعی کنید مقدار آن را افزایش دهید.

      - قبل از تشنه شدن ، آب بنوشید. به نشانه های کم آبی در بدن خود توجه کنید. بدن بسیاری از افراد در طی روز دچار کم آبی است، ولی خودشان نمی دانند.

      - نوشیدن آب زیاد، میزان سوخت و ساز (متابولیسم) بدن شما را افزایش می دهد. تاثیر نوشیدن آب در افزایش متابولیسم بدن همانند تاثیر ورزش در این امر است.

      - آب سرد بنوشید، زیرا باعث کاهش وزن بیشتری می شود. نوشیدن آب سرد، کالری بیشتری از بدن می سوزاند و باعث می شود بدن، سریع تر آب را جذب کند.

      ورزش کنید، روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید و پُرخوری نکنید، آن وقت خواهید دید که بدون ایجاد هیچ مشکلی، وزنتان کم می شود. اگر الآن اضافه وزن دارید ، همراه با روش فوق از رژیم غذایی مناسب برای رسیدن به تعادل استفاده کنید .

      - نیم ساعت قبل از خوردن غذا، آب بنوشید. این کار باعث می شود احساس سیری کنید و کمتر غذا بخورید.

      - هنگامی که صبح از خواب بلند شدید، یک لیوان آب بنوشید. این کار هم به لاغر شدن شما کمک می کند و هم باعث شادابی پوست و کار بهتر دستگاه گوارشی (جلوگیری از یبوست) می شود.

      - هنگامی که بیشتر آب می نوشید، بیشتر هم ادرار خواهید کرد که این کار باعث می شود آب هایی که از قبل در بدنتان جمع شده اند، دفع شوند.

      - برای اینکه دستگاه گوارش تان بهتر کار کند آب بنوشید.

      - نوشابه های شیرین گاز دار و حتی نوشابه های رژیمی (بدون قند) را نخورید تا لاغر شوید. این نوشابه ها باعث افزایش اشتهای شما می شوند. همچنین کالری زیادی دارند.

      - مواد غذایی را که آب زیادی دارند، بخورید؛ مثل کاهو، کرفس، بروکلی، مرکبات (پرتقال، لیمو، نارنگی) ، جوانه گندم و حبوبات.

      - نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه، چای و نوشابه های گازدار را که باعث دفع آب از بدن می شوند، خیلی کم مصرف کنید. به جای آنها، از نوشیدنی های بدون کافئین مثل دوغ و آب میوه استفاده کنید.

      - به آب میوه کمی آب اضافه کنید و سپس بنوشید تا هم میزان کالری آن کمتر شود و هم در عین حال نوشیدنی طعم داری بنوشید.

      - غذاهای پُر آب مثل انواع میوه ها و سبزی ها، نسبت به غذاهای کم آب مثل کیک و کلوچه، کالری کمتری دارند.
      نکات:

      1- همیشه از آب سالم و تصفیه شده استفاده کنید.

      2- سعی کنید همیشه مقداری میوه یا سبزی به صورت آماده و شسته شده در یخچال نگه دارید تا هر وقت خواستید در دسترس باشند.

      3- اگر طعم آب خالی را دوست ندارید، کمی آب لیموترش یا پرتقال به آن اضافه کنید.
      فقط، فقط و فقط ، مقدار زیادی آب بنوشید تا از چاق شدن شما جلوگیری شود !
      فقط بخاطر مردم تغییر نکن.
      این جماعت هر روز تورا جور دیگری می خواهند.....


    15. 10 کاربر، ارسال yalda را لایک کرده اند:

      fereshteh (12 فروردین 1392),khatereh58 (30 دی 1393),marmary (11 فروردین 1392),mehrzzz (17 آذر 1392),topol (27 آبان 1394),مملي شيطون (18 خرداد 1392),مرمر طلا (17 آبان 1394),نگاتیو (28 دی 1393),ویولت (27 دی 1392), Zenith (09 فروردین 1392)

    16. #8
      yalda آواتار ها
      مدیر ارزشمند پیشین

      برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

      تاریخ عضویت
      آذر 1391
      عنوان کاربر
      مدیر ارزشمند پیشین
      نوشته ها
      787
      میانگین پست در روز
      0.19
      سن
      32
      قد
      164
      وزن شروع
      66.100
      وزن هدف
      62
      وزن فعلی
      63
      جنسیت
      خانم
      حالت من
      Ghamgin
      هرروز نصف لیوان آب گریپ ‌فروت را با نصف لیوان آب پرتقال مخلوط كرده و بنوشید. این كار به افزایش متابولیسم بدنتان كمك می‌كند.افزایش سوخت‌وساز بدن با فعالیت‌های بدنی و ورزش مهم‌ترین شیوه درمان چاقی و اضافه وزن است
      فقط بخاطر مردم تغییر نکن.
      این جماعت هر روز تورا جور دیگری می خواهند.....


    17. 8 کاربر، ارسال yalda را لایک کرده اند:

      fereshteh (12 فروردین 1392),khatereh58 (30 دی 1393),marmary (11 فروردین 1392),mehrzzz (17 آذر 1392),مملي شيطون (18 خرداد 1392),مرمر طلا (17 آبان 1394),ویولت (27 دی 1392), Zenith (09 فروردین 1392)

    18. #9
      yalda آواتار ها
      مدیر ارزشمند پیشین

      برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

      تاریخ عضویت
      آذر 1391
      عنوان کاربر
      مدیر ارزشمند پیشین
      نوشته ها
      787
      میانگین پست در روز
      0.19
      سن
      32
      قد
      164
      وزن شروع
      66.100
      وزن هدف
      62
      وزن فعلی
      63
      جنسیت
      خانم
      حالت من
      Ghamgin
      این مواد سوخت و ساز شما را بالا میبرد:
      - اسفناج (Spinach)
      - آب سرد (Cold Water)
      - بادام (Almonds)
      - چای سبز (Green Tea)
      - ادویه جات (Spices)
      - بلغور جو دوسر (Oatmeal)
      - فلفل تند (Hot Peppers)
      - مرکبات (Citrus Fruits)
      - کلم بروکلی (Broccoli)
      فقط بخاطر مردم تغییر نکن.
      این جماعت هر روز تورا جور دیگری می خواهند.....


    19. 7 کاربر، ارسال yalda را لایک کرده اند:

      fereshteh (12 فروردین 1392),fofoli (06 آبان 1392),khatereh58 (30 دی 1393),marmary (11 فروردین 1392),mehrzzz (17 آذر 1392),مملي شيطون (18 خرداد 1392), Zenith (18 فروردین 1392)

    20. #10
      nelly آواتار ها
      کاربر تازه وارد

      برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

      تاریخ عضویت
      فروردین 1392
      عنوان کاربر
      کاربر سایت
      نوشته ها
      16
      میانگین پست در روز
      0.00
      سن
      33
      قد
      163
      وزن شروع
      66
      وزن هدف
      55
      وزن فعلی
      65.600
      جنسیت
      خانم
      حالت من
      Gerye

      تحریک متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن

      برای تحریک متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن می‌توان از ویتامین‌ها و مواد معدنی کمک گرفت.

      زمانی که سن بالا می‌رود و به اصطلاح پا به سن می‌گذاریم متابولیسم بدن کُند می‌شود. به خاطر این که فعالیت بدن کاهش می‌یابد و وضعیت بدن دست‌خوش تغییرات طبیعی می‌شود.
      با این حال ویتامین‌ها، مواد معدنی و ادویه‌هایی وجود دارد که می‌تواند متابولیسم بدن را سرعت بیشتری بدهند.
      خردل یکی از محرک‌های معروف متابولیسم بدن محسوب می‌شود. به جای سس مایونز از خردل استفاده کنید.
      همچنین می‌توانید از انواع ادویه‌ها مثل زردچوبه در تهیه‌ی غذاهایتان استفاده کنید که چربی سوز طبیعی است. در این مقاله شما را با چند ویتامین و ماده‌ی معدنی آشنا می‌کنیم که متابولیسم بدن را تحریک می‌کند.

      اسید لینولئیک کونژوگه
      اسید لینولئیک کونژوگه یک ویتامین فوق‌العاده موثر برای لاغری و کاهش وزن است. این ویتامین به سوخت و ساز چربی‌ها کمک کرده و متابولیسم بدن را تحریک می‌کند. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که اسید لینولئیک برای آب کردن چربی‌های دور شکم بسیار موثر است.
      اگر قصد لاغری دارید و می‌خواهید متابولیسم بدنتان را تحریک کنید بدانید که باید ویتامین اسید لینولئیک کونژوگه را وارد برنامه‌ی غذایی‌تان بکنید. دریافت روزانه 1000 میلی گرم از این ویتامین شما را به نتایج مطلوبی می‌رساند. این اسیدها به طور طبیعی در مواد غذایی مثل شیر و گوشت حیوانات نشخوار کننده مثل گاو وجود دارد. مکمل‌های این ویتامین(تحت نظر پزشک)باید به همراه غذا مصرف شود.

      منیزیم
      منیزیم یکی از محرک‌های فوق‌العاده‌ی متابولیسم بدن محسوب می‌شود. زمانی که این ماده‌ی معدنی با کلسیمهمراه می‌شود تأثیر بیشتری ایجاد می‌کند. این دو ماده‌ی معدنی مهم در همکاری با هم متابولیسم بدن را تحریک و استخوان‌ها را تقویت می‌کنند.
      ویتامین C نقش‌های متعددی در بدن انسان ایفا می‌کند. این ویتامین شهرت زیادی
      در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. اما خواص آن به همین جا ختم نمی‌شود. ویتامین C می‌تواند چربی سوزی نیز بکند. این ویتامین تمام سلول‌های بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد و توانایی چربی سوزی بدن را بالا می‌برد
      از این گذشته منیزیمباعث تنظیم ضربان قلب شده و به این ترتیب باعث می‌شود که این عضو حیاتی بهتر کار کند. این ماده‌ی معدنی همچنین باعث می‌شود تا بدن آنزیم‌ها را بهتر هضم کند که به خودی خود باعث بهبود متابولیسم بدن می‌شود. بدن ما روزانه به کمابیش 500 میلی گرم منیزیم نیاز دارد. از منابع خوب منیزیم می‌توان به آجیل (بادام، پسته، گردو)، تخم کدو، بادام زمینی، سبزیجات برگ سبز، غلات، گندم، آرد سویا و... اشاره کرد.

      ویتامین B12
      مصرف ویتامین B12یکی از روش‌های موثر دیگر برای تحریک متابولیسم بدن است. این ویتامین زمانی که با ویتامین‌های دیگر گروه B مثل ویتامین B5، B6 و بیوتینمصرف شود تأثیر بیشتری دارد.
      ویتامین B12 باعث بهبود متابولیسم بدن می‌شود، سطح انرژی را بالا می‌برد و به این ترتیب باعث لاغری و کاهش وزن نیز می‌شود. این ویتامین با احساس خستگیمقابله کرده و عملکرد گلبول‌های قرمز را بهبود می‌بخشد. شما روزانه حدوداً به 50 میلی گرم ویتامین B12 نیاز دارید. شیر، لبنیات، تخم مرغ، جگر، شیر سویای غنی شده، خمیر سویا، آلوئه ورا، چای سبز، چغندر، قارچو غیره از منابع خوب این ویتامین محسوب می‌شوند.

      کولین choline
      یکی از ویتامین‌های دیگری که باعث تحریک متابولیسم بدن می‌شود کولین است. کولین نقش موثری در سوخت و ساز چربی‌ها دارد و باعث کاهش میزان کلی چربی‌های بدن می‌شود. به همین خاطر نیز این ویتامین باعث تحریک متابولیسم بدن می‌شود. همچنین باید بدانید که کولین سرعت سوزاندن چربی‌ها را بالا می‌برد و زمانی که قصد کاهش و تثبیت وزن دارید کمک می‌کند تا بدن بهتر وارد عمل شود.
      منیزیم یکی از محرک‌های فوق‌العاده‌ی متابولیسم بدن محسوب می‌شود. زمانی
      که این ماده‌ی معدنی با کلسیم همراه می‌شود تأثیر بیشتری ایجاد می‌کند. این
      دو ماده‌ی معدنی مهم در همکاری با هم متابولیسم بدن را تحریک و استخوان‌ها
      را تقویت می‌کنند
      کولین در بیشتر مولتی ویتامین‌ها وجود دارد و البته می‌تواند به طور جداگانه نیز مصرف شود. شما باید روزانه 425 میلی گرم کولین مصرف کنید تا به نتایج دلخواهتان برسید. کولین در لوبیا، سویا، تخم مرغ، جگر، تخمه آفتاب گردان، جوانه گندمو غیره وجود دارد.

      ویتامین C
      ویتامین C نقش‌های متعددی در بدن انسان ایفا می‌کند. این ویتامین شهرت زیادی در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. اما خواص آن به همین جا ختم نمی‌شود. ویتامین C می‌تواند چربی سوزی نیز بکند. این ویتامین تمام سلول‌های بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد و توانایی چربی سوزی بدن را بالا می‌برد. یعنی به بدن کمک می‌کند تا بهتر بتواند چربی‌ها را بسوزاند. این ویتامین همچنین با تأثیرات استرس اکسیداتیو مقابله می‌کند. استرس زیاد می‌تواند باعث چاقی شود برای همین لازم است که استرس‌هایتان را کنترل کنید.
      بدن روزانه به 1000 میلی گرم ویتامین C نیاز دارد تا موثر عمل کند. این ویتامین در میوه و سبزیجاتبه طور فراوان وجود دارد.

      علل پایین بودن متابولیسم بدن شامل موارد زیر است :
      1- گرسنگی
      2- رژیم غذایی کم کالری
      3- خوردن زیاد غذاهای شیرین مثل شیرینی ها، آب نبات، نوشابه، ژله و کیک ها در طی روز.
      4- ورزش نکردن و کمبود فعالیت بدنی
      5- کم کاری تیروئید
      حال 7 راهکار برای افزایش متابولیسم بدن را برایتان ذکر می کنم :
      1- صبحانه را حتماً بخورید:
      برای افزایش متابولیسم بدن، همیشه اول صبح، صبحانه را بخورید. اگر شما تا وسط صبح (یعنی حدود ساعت 10) یا بعد از ظهر چیزی نخورید، متابولیسم بدنتان آهسته و کند می شود. خوردن صبحانه برای سوخت و ساز بدن شما مانند افزودن هیزم به اجاق است، یعنی همانطور که هیزم چوبی، اجاق را شعله ورتر می سازد، صبحانه نیز سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.
      2- افزایش تعداد وعده های غذایی :
      به جای 3 وعده غذایی، 4 تا 6 وعده غذایی را با فاصله ی 2 تا 3 ساعت از یکدیگر بخورید. البته در این صورت باید حجم هر وعده غذایی کمتر از وعده های قبلی باشد، یعنی همان مقدار غذا را که در سه وعده می خوردید، باید در 6 وعده بخورید نه اینکه بیشتر غذا بخورید. خوردن مقادیر کم غذا در وعده های متعدد، متابولیسم بدن را افزایش می دهد.
      3- خوردن غذاهای کم کالری :
      سعی کنید از داروهای افزایش دهنده متابولیسم بدن استفاده نکنید. به جای آنها از مواد غذایی کم کالری یا چربی سوز مانند سبزی ها میوه ها و غلات سبوس دار استفاده کنید.
      4- ورزش کردن:
      اگر شاغل هستید سعی کنید روزانه مقداری از مسیر کار خود را پیاده بروید. به جای استفاده از آسانسور، از پله ها استفاده کنید. به جای سوار شدن به ماشین، پیاده روی کنید. سعی کنید روزانه حداقل یک ساعت ورزش یا پیاده روی کنید تا انرژی بدنتان را بسوزانید. به جای اینکه پول خود را صرف خرید داروهای قلابی لاغری کنید ، هفته ای 3 تا 4 بار و هر بار به مدت 30 تا 40 دقیقه پیاده روی کنید. این کار بهترین راه برای افزایش متابولیسم است.
      5- هیچ وقت گرسنه نمانید:
      اگر در حال اجرای رژیم لاغری هستید یا می خواهید لاغر شوید، سعی کنید هیچ وقت گرسنه نمانید، زیرا گرسنه ماندن باعث می شود متابولیسم بدنتان به سرعت پایین بیاید. هیچ وقت برای 5 تا 6 ساعت بین وعده های غذایی خود گرسنه نمایند.
      6- برنامه غذایی منظمی داشته باشید:
      وعده های غذایی کم حجم خود را با فاصله ی زمانی مشخص از یکدیگر مصرف کنید. هیچ وقت، هیچ وعده ی غذایی را حذف نکنید و در یک وعده کمتر از مقدار مشخص شده، غذا نخورید، زیرا این کار باعث می شود برای رفع گرسنگی خود تنقلات پرکالری و بی فایده را مصرف کنید که باعث افزایش وزن شما می شوند.
      7-روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید:
      مصرف آب به مقدار کافی باعث می شود دستگاه گوارش بدن کار خود را به خوبی انجام دهد و هضم و جذب مواد غذایی به نحو موثر انجام شود. بنابراین از بروز یبوست و سایر اختلالات گوارشی جلوگیری می کند. همچنین باعث حفظ شادابی پوست می شود، زیرا ممکن است با رژیم گرفتن پوست کمی حالت طراوت خود را از دست بدهد.

    21. 12 کاربر، ارسال nelly را لایک کرده اند:

      fereshteh (18 فروردین 1392),fofoli (06 آبان 1392),hamraz (18 فروردین 1392),khatereh58 (30 دی 1393),mehrzzz (17 آذر 1392),nedayi (22 شهریور 1392),sara (18 فروردین 1392),topol (27 آبان 1394),مرمر طلا (17 آبان 1394),ویولت (27 دی 1392),yalda (18 فروردین 1392), Zenith (18 فروردین 1392)

  • صفحه 1 از 3
  • 123
  • آخرینآخرین

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •  
    عکس تاپیک

    افزایش چربی سوزی در ورزش و بدنسازی با 12 روش

    افزایش چربی سوزی
    برای مشاهده کلیک کنید
    عکس تاپیک

    کوچک کردن شکم در یک ماه با ۵فرمول

    کوچک کردن شکم
    برای مشاهده کلیک کنید
    عکس تاپیک

    رژیم خروج از استاپ وزن یک روزه و کاملا رایگان

    رژیم خروج از استاپ وزن
    برای مشاهده کلیک کنید
    عکس تاپیک

    کوچک کردن باسن و فرم دهی با 9 راهکار

    کوچک کردن باسن
    برای مشاهده کلیک کنید