شما در حال مشاهده سایت در حالت ریسپانسیو(سازگار با موبایل و تبلت) هستید. در صورت تمایل به مشاهده سایت با نسخه اصلی "ایـنـجـا" کلیک کنید.

آشنایی بیشتر با زیباتنی ها

پاسخ به رایج ترین سوالات کاربران

اطلاعیه مدیریت سایت

در حال حاضر اطلاعیه جدیدی وجود ندارد
  • صفحه 3 از 3
  • نخستنخست
  • 123
    نمایش نتایج: از 21 به 28 از 28

    موضوع: ❀تناسب اندام با بهار❀

    1. #1
      silda آواتار ها
      کاربر سایت

      امتیاز زیباتنی
      60
      گروه وزنی
      گروه وزنی

      برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

      تاریخ عضویت
      دی 1392
      عنوان کاربر
      کاربر سایت
      نوشته ها
      313
      میانگین پست در روز
      0.08
      سن
      19
      قد
      155
      وزن شروع
      72.8
      وزن هدف
      50
      وزن فعلی
      67.3
      جنسیت
      خانم
      حالت من
      ShadOsarhal

      ❀تناسب اندام با بهار❀

      ✿به نام خداوند زیبایی هــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــا





      موفقیت،
      هرگز سراغ کسانی که تسلیم می شوند
      نمی آید.





      سلام دوستان تو این تایپک نکات
      تناسب اندام و انگیزه برای ورزش وادامه ی ورزش کردن قرار ارائه بشه....


      تموم این مطالب متعلق به
      تناسب اندام بهار وانگیره های ورزشی می باشد

      امیدوارم مورد استفاده شما دوستای گلم ومورد پسندتون قرار بگیره و منو همراهی کنید بووووووووووووس واس تموم خوشگلا وخوش انداما


      گاهی اوقات برای رسیدن به موفقیت باید،ریســـــــــــک کرد!
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      من به چشمهای بی قرار تو
      قول می دهم
      ریشه های ما به آب
      شاخه های ما به آفتاب می رسد
      ما دوباره ســـــــــــــــبز می شویم

    2. 24 کاربر، ارسال silda را لایک کرده اند:

      *فرناز* (15 تیر 1393),afsaneh.b (14 تیر 1393),arsheda (30 خرداد 1395),fatemeh_m (14 تیر 1393),khatereh58 (18 آبان 1393),lila a (14 تیر 1393),mahbobe (20 دی 1393),mahya1369 (15 تیر 1393),maryam12 (15 تیر 1393),Masoumeh (14 تیر 1393),me1378 (28 تیر 1393),nassim (14 تیر 1393),Negar71 (19 مهر 1394),parchami7 (14 تیر 1393),shine (15 تیر 1393),مهتا ا یرانی (15 تیر 1393),مامان اکرم (07 آبان 1393),نارگل (14 تیر 1393),هاجر35 (19 تیر 1393),یونیک (15 تیر 1393), Zenith (15 تیر 1393),باربی اینده (14 تیر 1393),دختر بلا (15 تیر 1393),شکیلا123 (04 اسفند 1393)

    3. # ADS
      تبلیغات در مدار
      تاریخ عضویت
      همیشه
      نوشته ها
      بسیاری
       

    4. #21
      silda آواتار ها
      کاربر سایت

      امتیاز زیباتنی
      60
      گروه وزنی
      گروه وزنی

      برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

      تاریخ عضویت
      دی 1392
      عنوان کاربر
      کاربر سایت
      نوشته ها
      313
      میانگین پست در روز
      0.08
      سن
      19
      قد
      155
      وزن شروع
      72.8
      وزن هدف
      50
      وزن فعلی
      67.3
      جنسیت
      خانم
      حالت من
      ShadOsarhal
      نقل قول نوشته اصلی توسط khanoom_vakil نمایش پست ها
      سلام ممنون سیلدا جون مطالب بسیار مفید هستند و عااااالی انتخاب شدند.

      لطف میکنید درمورد فواید و مضرات دوچرخه ی ثابت مطلب بگذارید.

      موفق باشید

      سلام عزیزم قربونت امیدوارم مورد استفاده قرار گرفته باشه خانمی
      چشم عزیزم حتما میزارم براتون
      سلامت باشی عزیزم


      - - - Updated - - -

      مزاياي تمرين با دوچرخه ثابت

      ورزش با دستگاه دوچرخه ثابت يک نوع فعاليت هوازي است، به همين دليل مزاياي زيادي براي سلامت به همراه دارد. چند مورد از مهمترين آنها عبارتند از:

      ـ با کمک اين دوچرخه ها به خوبي مي توانيد وزن کم کنيد. اگر از اضافه وزن رنج مي بريد، انتخاب دوچرخه هاي ثابت براي سوزاندن چربي هاي اضافي يکي از بهترين گزينه هاي ممکن است.

      ـ دوچرخه هاي ثابت در کاهش استرس شما هم نقش دارند و مانند ديگر ورزش هاي ايروبيک سبب ترشح هورمون اندروفين مي شوند. ثابت شده اين هورمون در افزايش ميزان شادي و نشاط تاثير دارد. بنابراين اگر مي خواهيد در محيط خانه با کمک دستگاه هاي ورزشي خوشحالي بيشتري داشته باشيد به سراغ دوچرخه هاي ثابت برويد.

      ـ اگر با دوچرخه هاي ثابت درست ورزش کنيد فشاري روي مفاصل و زانوهاي شما وارد نمي شود و نسبت به ديگر دستگاه هاي خانگي آسيب و عوارض کمتري به همراه دارد.

      ـ داشتن اين دوچرخه براي دوچرخه سواران هم مفيد است. در روزهايي که به دليل گرم يا سرد بودن هوا امکان دوچرخه سواري بيرون از خانه وجود ندارد، اين دوچرخه ها به تقويت ماهيچه ها کمک مي کنند تا آمادگي بدن کاهش پيدا نکند.

      چطور دوچرخه ثابت را تنظيم کنيم؟

      اگر قرار است دوچرخه ثابت را در خانه قرار دهيد، بهتر است فضايي را براي آن در نظر بگيريد که جاي کافي براي سوار و پياده شدن داشته باشيد. مهم است که چطور روي دوچرخه مي نشينيد. تنظيم ارتفاع دسته ها و زين دوچرخه اهميت زيادي دارد. علاوه بر اين به چند نکته ديگر هم توجه کنيد:

      ـ جهت زين: زين بايد کاملاً موازي با زمين قرار بگيرد. اگر جهت زين رو به بالا باشد، به کشاله ران فشار وارد مي کند. اگر زين به سمت پايين باشد فشار بيشتري روي بازوها و شانه وارد مي شود.

      ـ ارتفاع زين: براي تنظيم درست زين بايد ارتفاع آن را طوري تنظيم کنيد که وقتي روي صندلي مي نشينيد، زانوي تان کمي خم شده باشند. نکته ديگر اينکه هنگام رکاب زدن، مفاصل لگن نبايد حرکت هاي ضربه اي شديد داشته باشند چون سبب درد يا بي حسي مي شود.

      دسته دوچرخه: در دوچرخه هاي ثابت، تنظيم دسته دوچرخه اهميت دارد و بايد در وضعيت رو به جلو قرار گرفته باشد. اگر دسته هاي دوچرخه بيش از حد بالا باشند فشار به نشيمن گاه وارد مي شود. دسته هاي پايين نيز خستگي بازوها، شانه و کمردرد را به دنبال دارد.

      مقابله با گردن درد

      يکي ديگر از مشکلات رايج ورزش با دوچرخه هاي ثابت، گردن درد است. اين مشکل زماني ايجاد مي شود که مدت طولاني روي دوچرخه ثابت مشغول پدال زدن مي شويد يا در وضعيتي قرار مي گيريد که دسته دوچرخه بيش از حد پايين است. در اين شرايط ممکن است ماهيچه هاي ران ها نيز دچار آسيب ديدگي شوند. براي مقابله با اين مشکل ارتفاع بايد متناسب باشد و بيش از حد روي دوچرخه خم نشويد.

      پيشگيري از درد زانو

      اگر از دستگاه هاي دوچرخه ثابت به درستي استفاده نکنيد، ممکن است زانو درد سراغ تان بيايد. در واقع يکي از مشکلاتي که بعضي ها بعد از کار با دوچرخه هاي ثابت از آن شکايت مي کنند، کمردرد است. بنابراين توصيه مي شود محتاط باشيد. البته جاي نگراني نيست. براي پيشگيري از اين مشکل چند توصيه وجود دارد:

      ـ صندلي تان را درست تنظيم کنيد. وقتي صندلي بيش از حد بلند باشد پشت زانوهايتان درد مي گيرد.

      ـ بايد به وضعيت قرارگيري مچ پا روي پدال ها هم دقت کنيد. اگر مچ پا درست روي پدال قرار نگرفته باشد قسمت هاي داخلي يا خارجي زانوها آسيب مي بينند.

      آناتومي بدن نيز در بروز دردهاي زانو بي تاثير نيست. افرادي که ارتفاع زانوهايشان کمي متفاوت است، به احتمال زياد در يکي از زانوهايشان دردي را احساس مي کنند. اين افراد مي توانند با قرار دادن کفي هاي طبي ارتفاع زانوهايشان را متعادل کنند و از بروز دردهاي مفصلي و عضلاني در امان بمانند.
      ـ دليل ديگر ايجاد زانو درد به چرخ دنده ها مربوط است. بايد سرعت پدال زدن را متناسب در نظر بگيريد. دوچرخه اي را انتخاب کنيد که چرخ دنده هاي آن به شما اجازه مي دهد به راحتي پدال بزنيد. سفت بودن چرخ دنده ها به زانوها فشار مي آورد.

      درد و بي حسي پاها

      اين احتمال وجود دارد که افرادي که با دوچرخه هاي ثابت کار مي کنند، بي حسي و درد پاها را تجربه کنند. اين مشکل بيشتر زماني پيش مي آيد که با کفش هاي نامناسب ورزش مي کنيد. وقتي کف کفش نازک و نرم باشد چنين آسيبي ايجاد مي شود. کفش هايي که براي پدال زدن و دوچرخه سواري طراحي مي شوند، کف سفتي دارند تا فشار را پخش کنند. در نتيجه، پدال زدن راحت تر مي شود و پاها درد نمي گيرند. علاوه بر اين، اگر چرخ دنده ها زيادي بلند باشند ممکن است چنين دردهايي در مچ پاها ايجاد شود چون پاها مجبورند براي رسيدن به پدال بيشتر کشيده شوند. بنابراين در اينجا هم تنظيم ارتفاع دوچرخه اهميت زيادي دارد. اگر براي ورزش به باشگاه مي رويد بايد به اين نکته بيشتر توجه کنيد چون در باشگاه ها افرادي با شرايط بدني مختلف ورزش مي کنند و ممکن است فردي که قبل از شما با دستگاه کار کرده، ارتفاع آن را با توجه به شرايط خودش تغيير داده باشد.

      اينتروال براي کاهش وزن

      شايد دوچرخه ثابت را در جايي از خانه قرار مي دهيد که جلوي تلويزيون باشد، در نتيجه ضمن پدال زدن روي دوچرخه ثابت کمي هم تلويزيون مي بينيد يا به حدي آهسته پدال مي زنيد که حتي قادر به کتاب خواندن يا مرور تيتر روزنامه ها باشيد. اگر مي خواهيد با کمک دوچرخه ثابت به وزن ايده آل تان برسيد بهتر است تلويزيون و مجله را کنار بگذاريد و حرکت هاي ورزشي را به صورت «اينتروال» دنبال کنيد. اگر عضو باشگاه هاي ورزشي هستيد حتماً اين اصطلاح به گوش تان خورده است. در غير اين صورت اينتروال به وضعيتي گفته مي شود که شما سرعت پدال زدن را به طور متناوب کم و زياد مي کنيد؛ براي مثال سه دقيقه با سرعت بالا پدال مي زنيد و سه دقيقه بعدي با سرعت پايين در نتيجه به دليل کم و زياد کردن سرعت دستگاه ورزش برايتان جذاب تر شده و چربي سوزي به شيوه بهتري انجام مي شود. بدين ترتيب برنامه کاهش وزن تان را با موفقيت بيشتري دنبال مي کنيد. اين شيوه ورزش با دوچرخه ثابت به تقويت ماهيچه هاي پاها نيز کمک مي کند.

      چاي سبز براي چربي سوزي

      هنگام ورزش با دوچرخه ثابت تامين آب مورد نياز بدن اهميت زيادي دارد تا ماهيچه هايتان منقبض نشوند و مشکلات ديگري مانند سرگيجه را تجربه نکنيد. آب بهترين نوشيدني است اما مي توانيد نوشيدني ديگري را نيز امتحان کنيد و کمي قبل از شروع ورزش يک فنجان چاي سبز بنوشيد. وقتي با دوچرخه ثابت کار مي کنيد يا ديگر ورزش هاي هوازي را انجام مي دهيد، ترکيبات موجود در چاي سبز به شما کمک مي کند تا چربي بيشتري بسوزانيد. به گفته پژوهشگران افرادي که در هفته بيش از ۱۲ بار چاي سبز مي نوشند، درصد بيشتري از چربي هاي بدن شان را از دست مي دهند. علاوه بر اين، ميزان متعادل کافئين موجود در چاي سبز انرژي مورد نياز و استقامت شما را ضمن ورزش افزايش مي دهد.

      با سرعت پدال نزنيد

      اگر به تازگي کار با دوچرخه ثابت را شروع کرده ايد توصيه مي شود با شدت رکاب نزنيد و مدت زمان زيادي روي آن ننشينيد. توجه به اين نکته اهميت زيادي دارد چون احتمال بروز آسيب را چه براي افراد مبتدي و چه براي ورزشکاران حرفه اي افزايش مي دهد. مربيان توصيه مي کنند ورزشکاران مبتدي ابتدا ۱۰ تا ۲۰ دقيقه با دوچرخه کار کنند سپس به تدريج زمان را افزايش دهند. بهترين حالت اين است که ۵ بار در هفته به مدت نيم ساعت ورزش با دوچرخه ثابت را دنبال کنيد تا از مزاياي آن بهرمند شويد.

      اگر مي خواهيد از دوچرخه ثابت در خانه استفاده کنيد:

      بايد حواس تان باشد تا به زانوهايتان بيش از حد فشار وارد نکنيد. همچنين مراقب کمرتان نيز باشيد. نشستن نادرست با کمري قوز کرده و تمرين شديد و طولاني مي تواند باعث ايجاد يک کمردرد اساسي در شما شود.

      هنگام تمرين با دوچرخه ثابت حتماً به فشار وارد شده به گردن تان نيز توجه کنيد چون اگر دسته دوچرخه هنگام تمرين بيش از حد پايين باشد ممکن است هم به گردن و هم به ماهيچه هاي پا آسيب وارد کند.

      چند توصيه به ورزشکاران

      ـ براي اينکه از ورزش بيشتر لذت ببريد و کمتر آسيب ببينيد، بهتر است به چند نکته توجه کنيد.
      ـ هنگام رکاب زدن بخش بالايي بدن تان را شل نگه داريد. شانه ها بايد آزاد باشند و حرکت ها به مفاصل فشار وارد نکنند.
      ـ درباره چگونگي تنظيم شدت دستگاه، تغيير برنامه ها و کار با دکمه ها اطلاعاتي داشته باشيد. در صورت لزوم از مربيان حرفه اي کمک بگيريد.
      ـ اگر زين دوچرخه بيش از حد سفت است از زين هاي ژلاتيني استفاده کنيد.
      ـ هنگام ورزش لباس راحت بپوشيد.
      ـ در خانه فضايي را براي ورزش در نظر بگيريد که تهويه مناسبي داشته باشيد.

      افکارنیوز/تندرستي/ شماره ۱۴۵/ بهمن ماه ۹۲/ ناهيد خلف بيگي/ صفحه 32


      گاهی اوقات برای رسیدن به موفقیت باید،ریســـــــــــک کرد!
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      من به چشمهای بی قرار تو
      قول می دهم
      ریشه های ما به آب
      شاخه های ما به آفتاب می رسد
      ما دوباره ســـــــــــــــبز می شویم

    5. 2 کاربر، ارسال silda را لایک کرده اند:

      khatereh58 (05 آذر 1393),mahbobe (20 دی 1393)

    6. #22
      roya202 آواتار ها
      کاربر تازه وارد

      گروه وزنی
      گروه وزنی

      برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

      تاریخ عضویت
      آذر 1393
      عنوان کاربر
      کاربر سایت
      نوشته ها
      39
      میانگین پست در روز
      0.01
      سن
      30
      قد
      170
      وزن شروع
      77.500
      وزن هدف
      68
      وزن فعلی
      76.500
      جنسیت
      خانم
      حالت من
      Ashegh

      Red face


      بهار جونم مرسی بابت مطلب خوبی که گذاشتی من از امروز شروع می کنم به مصرف تخم کتان البته کم کم امیدوارم جواب بگیرم
      بوووووووووووووووووووووووو ووووووووس

    7. 2 کاربر، ارسال roya202 را لایک کرده اند:

      mahbobe (20 دی 1393),silda (10 آذر 1393)

    8. #23
      silda آواتار ها
      کاربر سایت

      امتیاز زیباتنی
      60
      گروه وزنی
      گروه وزنی

      برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

      تاریخ عضویت
      دی 1392
      عنوان کاربر
      کاربر سایت
      نوشته ها
      313
      میانگین پست در روز
      0.08
      سن
      19
      قد
      155
      وزن شروع
      72.8
      وزن هدف
      50
      وزن فعلی
      67.3
      جنسیت
      خانم
      حالت من
      ShadOsarhal



      شاید بسیاری از شما ندانید که
      کشک یکی از مواد لبنی است که تنها در ایران یافت می‌ شود. در واقع می ‌توان گفت که مانند دوغ تهیه شده از ماست، این فرآورده محصولی کاملا ایرانی است. وجود ضرب‌ المثل‌های فراوان در مورد کشک در زبان فارسی نشان دهنده قدمت تولید و استفاده ازاین ماده غذایی مفید است.
      کشک یکی از فرآورده‌های فرعی شیر است که به روش سنتی از جوشاندن، تغلیظ و یا خشک کردن دوغی که پس از کره‌ گیری باقی می ‌ماند و یا از ماست بدون چربی تهیه می ‌شود.ماده‌ اولیه کشک عبارت است از شیر میش، بز، گاو و یا مخلوطی از آن ها. در صنایع غذایی تولید کشک با فرآیند‌های صنعتی و به صورت کشک مایع مستقیما از شیر صورت می ‌گیرد. کشک های سنتی مایع از ساییدن و رقیق کردن کشک خشک که معمولا به صورت غیر پاستوریزه تهیه می گردد‌، تولید می ‌شوند.در مناطق مختلف کشور به علت دامداری ایلی و عدم دسترسی اغلب گله‌ داران دهات ایران به کارخانه شیر پاستوریزه، مازاد شیر تولید شده را به کشک تبدیل می کنند و به این وسیله قابلیت نگهداری آن را بالا می ‌برند.ارزش غذاییکشک با حجم کم خود، یک ماده غذایی معجزه آساست که در بردارنده تمامی خواص شیر و حاوی کلسیم، چربی، نمک، پروتئین و نیاسین (ویتامین B3) است.میزان انرژی تولید شده با 100 گرم کشک حدود 105 تا 120 کیلو کالری می ‌باشد که می ‌تواند به عنوان یکی از تامین کننده‌های انرژی مورد نیاز بدن در رژیم غذاییروزانه گنجانده شود.میزان مواد مغذی در کشک های مختلف به نوع فرآوری و همچنین شیر یا ماده اولیه آن بستگی دارد.جالب است بدانید در کشور‌های خاورمیانه و برخی از کشور‌های آفریقایی، غذایی به صورت تخمیری تهیه می ‌شود که کشک جزیی از آن است، اما در دنیا این غذا را به نام کشک یا کیشک می‌ شناسند. مشابه این غذا ترخینه است که به خصوص در مناطق غربی کشور تهیه می ‌شود. برای تهیه این غذا بلغور گندم، سبزی‌ های محلی و دوغ یا کشک را با هم مخلوط کرده و با تخمیر دوغ آن را به صورت گلوله ‌های کوچک در آورده ، آن را خشک و برای مصرف در فصول سرد نگهداری می‌ کنند.مهم‌ ترین استفاده درمانی از کشک، پیشگیری از بروز یا پیشرفت بیماری پوکی استخوان است. میزان مناسب کلسیم و فسفر و نسبت این دو ماده مغذی در ترکیب کشک شرایط ایده‌آلی را برای استفاده بهینه از کشک مصرفی در پیشگیری از پوکی استخوان به وجود آورده است.به طور سنتی در برخی از مناطق کشور خوردن روزانه کشک به مادران باردار توصیه می‌ شود که در صورتی که موارد بهداشتی مربوط به آن رعایت شود، پیشنهاد و توصیه‌ ای علمی به شمار می ‌آید.مقدار مواد مغذی در 100 گرم کشک:پروتئین 15 تا 21 گرمچربی 3 تا 11 گرمکربوهیدرات 61 تا 77 گرمآب و نمک 6 تا 10 گرمتوصیه‌های پزشکیبا توجه به این که کشک یکی از غنی ‌ترین منابع پروتئین حیوانی است، بنابراین محیط مناسبی برای رشد و ازدیاد میکروارگانیزم‌های مختلف است که اغلب سبب مسمومیت ‌های شدید و حتی مرگ می ‌گردند، بنابراین توجه به موارد ذیل ضروری است:* از کشک های بسته بندی (پاستوریزه) شده که دارای برچسب و مجوز بهداشتی می‌ باشند، استفاده کنید.* کشک را در یخچال نگهداری نمایید و از فروشندگان هم بخواهید همین کار را در مغازه‌های خود انجام دهند.* تا حد امکان از مصرف کشک مایع باز خودداری کنید و در صورت استفاده 10 تا 20 دقیقه قبل از مصرف آن را بجوشانید تا میکروارگانیزم‌های آن کاهش یابد.
      * بهتر است به مقدار نمک موجود در کشک توجه کنیم. افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند، کشک بی ‌نمک استفاده کنند.تهیه کشک در خانهامروز دیگر مزه کشک خوب تقریبا از یاد رفته است. هر چند با وسایل امروزی، مانند مخلوط کن و دستگاه هم زن ساییدن کشک به هیچ وجه دشوار نیست. کشک خشک را پس از کوبیدن در آسیاب بریزید و آن را در شیشه در بسته و جای خنک به مدت طولانی نگه دارید. یک ساعت پیش از مصرف چند قاشق از گرد کشک را در یکی دو پیمانه آب خیس کنید و سپس با همان آب در مخلوط کن برقی بریزید. با این کار کشک ساییده تازه به دست می ‌آید.درست کردن کشک در خانه کاملاً عملی است. دوغ را کمی نمک بزنید و روی آتش بجوشانید تا مواد جامد آن لخته شود. سپس آن را در کیسه بریزید و آویزان کنید، یا در آب کش زیر وزنه ای بگذارید. خمیری را که در کیسه باقی می ‌ماند، گوله کنید و در جایی که هوا جریان دارد روی پارچه بگذارید تا خشک شود.انواع کشکبر خلاف ماست که همیشه سفید است، کشک را به رنگ ‌های مختلفی می‌ بینیم.کشک دیگ چدنی یا خاکستریاین کشک را با جوشاندن و تغلیظ دوغ در دیگ‌ های چدنی با روشی مخصوص، به دست می ‌آورند و به همین نام مشهور است. کشک خاکستری از غذاهای مردم خراسان جنوبی است. این کشک پر مایه و سیر کننده است. برای استفاده غذایی، پس از خیساندن ماده خشک کشک در آب، مغز گردوی کوبیده را همراه آن می‌ ساییم. هر چه مقدار مغز گردو و مدت زمان ساییدن بیشتر باشد، مایع به دست آمده خوش‌ مزه‌تر است. مایع کشک ساییده را به روغن پیازی که به نعنای خشک معطر شده می ‌افزاییم و پس از قدری جوش آمدن روی حرارت، اشکنه بسیار خوشمزه و مطبوعی به دست می‌ آید. موارد مصرف این کشک مانند کشک سفید است، اگرچه به سبب رنگ تیره آن برای آرایش ظرف غذا یا اضافه کردن به آش و مانند آن مناسب نیست.کشک زرداین کشک نیز که از غذاهای مردم جنوب خراسان است، به صورت پودر زردرنگ خشکی است که از روزگاران کهن بر جای مانده است. گرد خشک آن برای تهیه نوعی کاله جوش یا حریره، با گوشت قورمه یا بدون آن، در فصل فراوانی شیر تهیه می ‌گردد و برای روزهای سرد زمستان ذخیره می ‌شود. در خراسان کشک زرد را با ماست گوسفند درست می ‌کنند. حریره بدون گوشت را می ‌توان به عنوان سوپ پیش از غذای اصلی مصرف کرد. ترید کشک زرد با گوشت قورمه نوعی غذای اصلی است.برای تهیه این نوع کشک از روش زیر استفاده کنید:مخلوط یک کیلو ماست با کمی نمک، یک قاشق زردچوبه و 3 تا 4 پیمانه آب را خوب هم بزنید. چهار پیمانه آرد را کم کم روی مایه به دست آمده الک کرده و مخلوط نمایید تا خمیر شل و صافی به دست آید. روی خمیر را بپوشانید و 3 تا 4 شبانه روز در جای خنک بخوابانید. سپس آن را به شکل قرص‌ های کوچکی درآورید و در آفتاب و جریان هوا بگذارید تا کاملاً خشک شود. کشک خشک شده را کوبیده و الک کنید و در جای خشک و خنک نگه دارید.لورکشک تازه و بی نمک است. برخی مردم مناطق جنوب کشور، لور را همراه خرما میل می ‌کنند. چربی لور از خامه و سرشیر بسیار کمتر است. کسانی که از چربی پرهیز دارند، می‌ توانند لور را به جای فرآورده‌ های چرب شیر مصرف کنند.خشکوکشک کوبیده و الک شده است، اما نمی ‌توان آن را به صورت خشک مصرف کرد. برخی از مردم جنوب، خشکوی خیسانده را با خرما می‌ خورند. اگر کمی آب روی خشکو بریزید، چیزی شبیه به کشک ساییده ـ ولی زبرتر ـ به دست می ‌آید که می‌ توان آن را با غذاهایی مانند آش، بادمجان و ... مصرف کرد.سویا کشکاخیرا در صنایع غذایی نوع جدیدی کشک تولید می ‌شود که به کشک سویا معروف شده است. در تهیه این کشک از پروتئین سویا استفاده می‌ شود که می ‌تواند فواید سویا را به ارزش‌ های تغذیه ‌ای کشک اضافه کند. سویا به دلیل کیفیت پروتئینی خود، در دسترس بودن و ارزان بودن مورد توجه زیادی قرار گرفته است. مهم ترین عامل ضد سرطان سویا را ایزوفلاون‌ها تشکیل می دهد. همین عامل در سویا باعث کاهش عوارض یائسگی در زنان نیز می‌ شود. کشک حاوی پروتئین سویا می ‌تواند همین مزیت‌ها را دارا باشد. کشک به عنوان یک غذای مقوی گرسنگی را کاهش داده و حجم کمی از معده را اشغال می‌ کند. از کشک به عنوان یک افزودنی به غذاهایی مانند آش رشته ، آش جو ، کشک بادمجان و حلیم بادمجان استفاده می ‌شود، یا به عنوان ماده اولیه در کله جوش استفاده می‌ گردد.مژده پورسلیمیهفته نامه سلامت


      گاهی اوقات برای رسیدن به موفقیت باید،ریســـــــــــک کرد!
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      من به چشمهای بی قرار تو
      قول می دهم
      ریشه های ما به آب
      شاخه های ما به آفتاب می رسد
      ما دوباره ســـــــــــــــبز می شویم

    9. 2 کاربر، ارسال silda را لایک کرده اند:

      mahbobe (20 دی 1393),maryam12 (21 دی 1393)

    10. #24
      silda آواتار ها
      کاربر سایت

      امتیاز زیباتنی
      60
      گروه وزنی
      گروه وزنی

      برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

      تاریخ عضویت
      دی 1392
      عنوان کاربر
      کاربر سایت
      نوشته ها
      313
      میانگین پست در روز
      0.08
      سن
      19
      قد
      155
      وزن شروع
      72.8
      وزن هدف
      50
      وزن فعلی
      67.3
      جنسیت
      خانم
      حالت من
      ShadOsarhal


      تنها بوسیله دنبال کردن این راه ها سالم و تندرست و خوش اندام بمانید. نیازی به ورزش و گرفتن رژیم های طاقت فرسا نیست!!




      1- خودتان را از چیزی محروم نکنید
      در بلند مدت خودتان را از وجود غذاهایی که دوست دارید بهره مندسازید. هیچ غذای واحدی نمی تواند باعث ازدیاد وزن شما شود. انتخاب های متفاوت این کار را می کنند.














      2- تا زمانیکه احساس رضایت کردید غذا بخورید نه بیشتر!
      شاید این جمله را قبلا هم شنیده باشید.اما نویسنده معروف امیلی پوست اعتقاد دارد که سیاست یک بانوی شایسته باید این باشد که قبل از اینکه احساس سیری و پری کرد قتشق . چنگالش را کنار بگذارید ؛ تکنیکی ساده که به شما کمک می کند بفهمید چه زمانی باید دست از غذا بکشید.























      3- مطمئن شوید نصف بیشتر غذایی که می خورید از سبزیجات باشد.
      سبزیجات سرشار از فیبر و آب هستند پس براحتی می توانند شما را سیر کرده و در شما احساس رضایت حاصل کنند.















      4- زمانیکه بیرون از خانه سفارش غذا م یدهید یک غذای سبک و کوچک را انتخاب کنید
      این انتخاب می تواند قهوه ، سالاد ، سوپ ، ماست یخ زده باشد. اگر می خواهید کم غذا بخورید پس کم هم سفارش دهید.

























      5-خودتان را بشناسید
      اگر نمی توانید از خوردن خوراکی ها و هله هوله هایی مانند چیپس ، آجیل ، انگور و شکلات دست بردارید پس یکی از آنها را انتخاب کنید ، مانند یک میوه سبک ، همه خوراکی ها را با هم نخوریدآنها را به صورت جداگانه بخورید.














      6- زمانیکه بیرون از خانه غذا می خورید از سفارش دادن سالاد یا سوپ هراسی نداشته باشید
      هم سالاد و هم سوپ کالری کمی دارند و اشتهای شما را برای خوردن غذای اصلی کم می کنند پس شکم خود را با خوردن این دو غذا پر کنید.


























      7- صبحانه را با میل بخورید
      غذاهای کم کالری بخورید. بعضی کارمندان عادت غذایی بدی دارند ، نان نوشیدنی یا دسر. شما می توانید از یکی از آنها لذت ببرید اما همه با هم نه!















      8- زمانیکه بیرون از خانه شام می خورید 4/1 غذایتان را نخورید
      زمانیکه بیرون از خانه غذا می خورید گزینه های زیادی برای انتخاب هستند. اما نکته اینجاست که فقط چیزی را بخورید که دوست دارید و مقداری از آن را در بشقاب تان رها کنید.
























      9- هیدارته بمانید
      ما گیج می شویم و اعتقاد داریم که گرسنه هستیم اما در حقیقت تشنه هستیم؛ هشت لیوان در روز آب بنوشید، کمی لیمو ترش به عنوان سوخت و ساز غذایی به آن بیفزایید.














      10- سنگین غذا نخورید
      این نکته که بعضی ها خودشان را در طول روز محدود کرده و به اصطلاح رژیم می گیرند اما شام را سنگین میل می کنند ایده بسیار خطرناکی است. اگر شما آن چیزی را که در طول روز نیاز دارید نخورید شب چند برابر خواهید خورد و به دلیل کم تحرکی در شب چاق تر خواهید شد.
























      11-در مقابل تلویزیون شام نخورید
      اگر گرسنه هستید ، از میان وعده های غنی استفاده کنید نظیر میوه ها ؛ به جای اینکه شکم خود را با خوردن پاپکورن و چیپش پر کنید.















      12- قبل از رفتن به مهمانی یک میان وعده کوچک بخورید
      کمی آجیل یا یک وعده میوه قبل از رفتن به مهمانی بخورید تا آنجا به دلیل گرسنگی بیش از حد از خوردن مقدار زیادی غذا اجتناب کنید.



























      13- حمل تنقلات
      این راه یعنی این که همیشه برای احساس گرسنگی تان وسیله ای همراه داشته باشید. زمانیکه شما کمی گرسنه می شوید زمانیکه با انتخاب های ضعیفی روبرو هستید وسوسه زیاد می شود، کمی میوه یا آجیل با خودتان در کیف حمل کنید.














      14- کالری های مورد نیازتان را ننوشید
      شاپریود متخصص تغذیه پیشنهاد می کند که برای هیدارته نگه داشتن بدن تان آب مورد نیاز بدن را در طول روز بنوشید تا با کالری هایی که در طول روز شما را وسوسه می کنند مبارزه کنید.

























      15- یک گیاهخوار پاره وقت باشید
      چند وقت یک بار گیاهخواری کنید و از خوردن پروتئین های حیوانی دوری کنید تا بدن تان استراحت کند.
















      16- هر هفته حداقل 3 ساعت فعالیت داشته باشید
      شاپیرو می گوید حتی اگر مجبور شوید یک ساعت زودتر بیدار شوید تا به باشگاه بورید این کار را بکنید بعد از شام کمی پیاده روی کنید پیاده به ایستگاه اتوبوس یا مترو بروید. و ماشین خود را در فاصله دورتری از محل کارتان پارک کنید.
























      17- اما بدانید که ورزش کردن همه چیز نیست
      رفتن به باشگاه به این معنی نیست که شما به خودتان پاداش دهید و یک دسر پرقند یا چربی بعد از آن بخورید. خخوب خوردن ، هیچ تحرکی نداشت تعیین می کند که شما وزن تان افزایش پیدا می کند یا وزن کم می کنید.














      18- به جای غذا از خوردن هله هوله بپرهیزید
      با خودتان نگوئید که من هله هوله م یخورم ولی شام نمیخورم این کار بدن شما را مستعد ازدیاد وزن می کند چرا که بدن شما به شام و مواد مغذی نیاز دارد اما به هله هوله نه!

























      19- بعد از شام دیگر چیزی نخورید
      کالری ها به ما انرژی می دهند. اما بدن شما برای خواب نیاز به انرژی ندارد.
















      20- به بشقاب بغل دستی تان کاری نداشته باشید
      به جای اینکه فکر کنید باقیمانده غذایی که در بشقاب دوستتان مانده حیف و میل م یشود کمی نگران وزن خودتان باشید.

























      21- اضافه بر چیزی که دارید نخورید
      تمام چیزی که در کیف تان دارید را شامل مقداری آجیل یا میوه کنید و بیش از آن در میان وعده هایتان استفاده نکنید.
















      22- وقت اضافه نه!
      شما به وقت اضافه نیازی ندارید. وقتی احساس سیری و پری می کنید این غذای زیاد نیازمند زمان است تا هضم شود حتی اگر احساس سیری نمی کنید کمی به خودتان زمان دهید.









      ileev.com

      گاهی اوقات برای رسیدن به موفقیت باید،ریســـــــــــک کرد!
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      من به چشمهای بی قرار تو
      قول می دهم
      ریشه های ما به آب
      شاخه های ما به آفتاب می رسد
      ما دوباره ســـــــــــــــبز می شویم

    11. 2 کاربر، ارسال silda را لایک کرده اند:

      mahbobe (20 دی 1393),maryam12 (21 دی 1393)

    12. #25
      silda آواتار ها
      کاربر سایت

      امتیاز زیباتنی
      60
      گروه وزنی
      گروه وزنی

      برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

      تاریخ عضویت
      دی 1392
      عنوان کاربر
      کاربر سایت
      نوشته ها
      313
      میانگین پست در روز
      0.08
      سن
      19
      قد
      155
      وزن شروع
      72.8
      وزن هدف
      50
      وزن فعلی
      67.3
      جنسیت
      خانم
      حالت من
      ShadOsarhal
      اغلب ما فکر می کنیم که بالا رفتن سن و پیری اجتناب ناپذیر است.اما به این جمله دقت کنید:"آنچه که ما به آن روند پیری می گوییم تنها پیری سلول های بدن است.این خشکی مولکولی روندی از عمر ماست.و این اختیاری است!"هنری اس لادج پروفسور دانشگاه کلمبیا در این باره می گوید:"بخش علمی قضیه این است:سلول های بدن شما به طور مداوم درحال بازسازی هستند.سلول های چشایی مدام در حال تغییر و بازسازی هستند.سلول های عضلات بدن هر 90 روز بازسازی می شوند.سلولهایی که ضعیف تر یا قوی تر از سلول های قبلی شان هستند، مبتنی بر سیگنال های شیمیایی هستند که دریافت می کنند. کار می کنند و بدن شما می شنود، کمی جوانتر شویم!روی باسن خود می نشینید و پیام این است"موی تان خاکستری می شود و چین و چروک های صورتتان بیشتر می شود، فعال شوید!و این مزایا فقط در مورد بدن شما نیست.با فعالیت های منظم،بافت جدید در نواحی شناختی و احساسی مغز شما رشد می کند، شما را در یک بازی ذهنی در صدر نگاه می دارد. تمرینات ورزشی کلید جوانی است.لازم به انداختن شیر یا خط نیست که آرزو کنید همیشه جوان و شاداب بمانید. این سه روش ما را انجام دهید تا از مزایای آن برخوردار شوید:

      گام اول: تحرک داشته باشید

      مهم ترین این روش ها:شما باید تحرک داشته باشید.اگر دونده مارتون هستید که بسیار عالی است.اگر سگ تان را به پیاده روی می برید این هم حرکت خوبی است.سلول های بدن شما تفاوت این دو را متوجه نخواهند شد.تا زمانیکه بدن شما حرکات ایروبیک انجام می دهد، بدن شما به سلول ها این پیغام را می دهد که قوی تر باشند.متخصصین پیشنهاد می کنند که بعد از بیدار شدن کمی ورزش کنید.راه حل سریع:این کار را می توانید 6 بار در هفته انجام دهید.حتی می توانید ورزش هایی انجام دهید که ضربان قلب شما را بالا ببرد.اگر پیاده روی را به تمرینات ورزشی که در باشگاه انجام می دهید اضافه کنید تندرست خواهید ماند.

      گام دوم: وزن

      قدم بعدی این است:شما می توانید برای از بین بردن و سوزاندن کالری های اضافه خود هفته ای دو بار در باشگاه به تمرینات ورزشی مناسب بپردازید.با ساختن عضلات و بالا بردن متابولیسم و سوخت و ساز بدن کالری های اضافه از بین می روند.به این ترتیب شما آنقدر قوی خواهید شد که چمدان های سنگین خود را بدون کمک خواستن از کسی بلند کرده و به گوشه ای پرتاب خواهید کرد؛اما واقعیت این است که شما با این کار از داشتن استخوانهایی سالم لذت خواهید برد.تمرینات کششی به استحکام استخوان ها کمک می کند و به شما کمک می کند که از شکستگی استخوان دور بمانید. همچنین قند خون شما بالا نخواهد رفت و دارای مقدار مناسب و متعادلی از کلسترول خواهید بود، به علاوه خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 در شما کاهش خواهد یافت.تمرینات ورزشی منظم انرژی بدن شما را بالا خواهد برد که به شما کمک می کند در مقابل بیماری بجنگید و فعالیت های روزمره خود را با راحتی بیشتر انجام دهید.به این ترتیب شما شاداب تر و جوانتر و سالم تر به نظر خواهید رسید.

      گام سوم: تجدید قوا

      بدن شما نیاز به وقفه ای دارد تا به کار ساختن آهن خون و جلوگیری از اضافه وزن بپردازد.به بدن تان اجازه دهید کمی استراحت داشته باشد.هفته ای یک بار به مدت 40 تا 90 دقیقه به ماساژ، هیدروتراپی بپردازید.بدن شما با بالا رفتن سن، عضله و تاندن های خود را به مرور از دست می دهد پس برای شما سخت تر می شود که تحرک سابق خود را داشته باشید.برای داشتن شادابی جوانی سعی کنید انعطاف پذیری جوانی تان را داشته باشید.به کلاس یوگا بروید، در باشگاه تمرینات کششی داشته باشید و بعد از دویدن آن را انجام دهید.تا زمانیکه شما با انجام حرکات ورزشی افزایش سن سلول های بدن خود را به تاخیر بیندازید از پیر و فرسوده شدن جلوگیری خواهید کرد.آماده انجام این مسابقه باشید.

      ileev.com
      گاهی اوقات برای رسیدن به موفقیت باید،ریســـــــــــک کرد!
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      من به چشمهای بی قرار تو
      قول می دهم
      ریشه های ما به آب
      شاخه های ما به آفتاب می رسد
      ما دوباره ســـــــــــــــبز می شویم

    13. 2 کاربر، ارسال silda را لایک کرده اند:

      mahbobe (20 دی 1393),maryam12 (21 دی 1393)

    14. #26
      silda آواتار ها
      کاربر سایت

      امتیاز زیباتنی
      60
      گروه وزنی
      گروه وزنی

      برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

      تاریخ عضویت
      دی 1392
      عنوان کاربر
      کاربر سایت
      نوشته ها
      313
      میانگین پست در روز
      0.08
      سن
      19
      قد
      155
      وزن شروع
      72.8
      وزن هدف
      50
      وزن فعلی
      67.3
      جنسیت
      خانم
      حالت من
      ShadOsarhal

      خوردن کربوهیدرات را به دو بار در هفته محدود کنید
      زنانی که فقط دو بار در هفته کربوهیدرات مصرف می کنند، درحالیکه در بقیه روزها به اندازه طبیعی غذا می خورند، به طور متوسط حدود 9 پوند وزن می کنند، در حالیکه با زنانی که مصرف کربوهیدرات در طول یک روز را محدود به 1500 کالری کرده اند فقط 5 پوند وزن کم می کنند. برای پیروی کردن از این رژیم پروتئین، روغن های سالم مثل روغن زیتون، و سبزیجات بدون نشاسته مثل کلم پیچ، قارچ، بروکلی، و گوجه فرنگی مصرف کنید و در روزهای ممنوعه نان، برنج، پاستا، و ریشه های سبزیجات مثل سیب زمینی را حذف کنید.



      بیشتر بخوابید
      در بدن افراد کم خواب هورمونی که حس گرسنگی به انسان می دهد به نام ghrelin بیشتر ترشح می شود، و هورمون leptin که احساس سیری به انسان می دهد کمتر ترشح می شود. بنابراین افرادی که کمتر می خوابند غذای بیشتری می خورند. همچنین افراد وقتی خواب آلود هستند بیشتر به دنبال خوردن کربوهیدرات های حاضر و آماده مثل کلوچه ها و شیرینی ها هستند تا سریع انرژی بگیرند- که اگر این افراد قصد وزن کم کردن داشته باشند این خوراکی ها باید آخرین چیزی باشد که می توانند بخورند. وقتی که محققان دانشگاه شیکاگو از داوطلبان سالم خواستند برای دو شب خواب خود را به چهار ساعت محدود کنند متوجه شدند میزان لپتین و ghrelin در بدن 45 درصد آنها تغییر کرده و اشتهایشان برای خودن مواد پرکالری و کربوهیدرات ها بیشتر شده است.



      یک برنامه غذایی داشته باشید
      موثرترین راه برای کاهش وزن ثبت کردن انچه که می خورید است. افرادی که سه بار در روز وعده های غذایی خود را یادداشت می کردند به طور متوسط 20 پوند در سال وزن کم کردند. آگاهی داشتن از غذاهای روزانه می تواند بهتان کمک کند از عادت های غذایی منفی و خوردن غذاهای ناسالم دست بکشید. تنها کاری که باید بکنید این است- هر وعده غذایی خود را در یک دفترچه یا تقویم یادداشت کنید.



      همیشه خوش لباس باشید
      راضی بودن از اندام خود و اعتماد به نفس داشتن بهتان کمک می کند وزن ایده آل خود را حفظ کنید. برخلاف لباس های گشاد و راحت که اندامتان را پنهان می کند پوشیدن لباس های تنگ و خوش استیل هم شما را جذاب تر نشان می دهد و هم تشویقتان می کند که طوری غذا بخورید که دیگران بفهمند شما به فکر زیبایی اندام خود هستید.

      خوردن نوشیدنی های شیرین را متوقف کنید
      وقتی محققین راه کارهای مختلف کاهش وزن (شامل کم کردن کل کالری های مصرفی یا حذف کالری های نوشیدنی ها) را بین یک گروه 810 نفری مقایسه کردند، فقط آنهایی که نوشیدنی های شیرین را حذف کردند کاهش وزن قابل ملاحظه ای داشتند. آنهایی که فقط یک نوع نوشیدنی در طول روز را حذف کرده بودند در پایان تحقیقات یک پوند و نیم وزن کم کردند. پس برای شروع کار ابتدا یکی از نوشیدنی هایی که در طول روز می خورید را حذف کنید.



      از بشقاب های کوچک تر استفاده کنید

      محققان متوجه شده اند در دوره هایی که انسان ها بشقاب های بزرگ تری داشته اند کالری بیشتری نیز مصرف می کردند. برای مثال در دهه 50 اندازه بشقاب ها 9 تا 10 اینچ بود، درحالیکه امروزه اندازه بشقاب ها 11 اینچ شده است. پس بهتر است ظروف غذاخوری قدیمی را بخرید و استفاده کنید و اگر امکانش را ندارید نصف بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید.



      کمتر به رستوران بروید
      محققین دانشگاه تورنتو اخیرا متوسط کالری مصرفی افراد در 19 رستوران زنجیره ای را 1.128 کالری محاسبه کرده اند. که این مقدار از نصف کالری که یک فرد بزرگسال باید در طول روز مصرف کند (به میزان 2000 کالری) بیشتر است. پس در خانه غذا بخورید تا به جای چاق شدن اندامتان کیف پولتان فربه شود!






      ileev.com
      گاهی اوقات برای رسیدن به موفقیت باید،ریســـــــــــک کرد!
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      من به چشمهای بی قرار تو
      قول می دهم
      ریشه های ما به آب
      شاخه های ما به آفتاب می رسد
      ما دوباره ســـــــــــــــبز می شویم

    15. 2 کاربر، ارسال silda را لایک کرده اند:

      mahbobe (20 دی 1393),maryam12 (21 دی 1393)

    16. #27
      یکتا اذری آواتار ها
      کاربر محبوب

      امتیاز زیباتنی
      125
      گروه وزنی
      گروه وزنی

      برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

      تاریخ عضویت
      شهریور 1393
      عنوان کاربر
      کاربر سایت
      نوشته ها
      7,031
      میانگین پست در روز
      2.00
      سن
      33
      قد
      170
      وزن شروع
      77: بعداززایمانم دوباره بااضافه وزن برگشتم .....البته خیل
      وزن هدف
      اول 75هستش، بعد از اون 70، وآخریشم به امید خدا 65ک مطمئنم ب
      وزن فعلی
      77
      جنسیت
      خانم
      حالت من
      Movafagh
      وبلاگ زیباتنی من
      46
      سلام سیلدای عزیززززززززززززز
      خوبی
      کم پیدایی دختر
      کجااااااااااااااااااااااا ااااااایی
      **دنیا مانند پژواک اعمال و خواستهای ماست. اگر به جهان بگویی: “سهم منو بده…” دنیا مانند پژواکی که از کوه برمی گردد، به تو خواهد گفت: “سهم منو بده…” و تو در کشمکش با دنیا دچار جنگ اعصاب می شوی. اما اگر به دنیا بگویی: “چه خدمتی برایتان انجام دهم؟…”
      دنیا هم بتو خواهد گفت: “چه خدمتی برایتان انجام دهم؟…”.


      دکتر وین دایر

    17. 2 کاربر، ارسال یکتا اذری را لایک کرده اند:

      mahbobe (20 دی 1393),maryam12 (21 دی 1393)

    18. #28
      مهرویان آواتار ها
      کاربر سایت

      امتیاز زیباتنی
      50
      گروه وزنی
      گروه وزنی

      برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

      تاریخ عضویت
      فروردین 1393
      عنوان کاربر
      کاربر سایت
      نوشته ها
      123
      میانگین پست در روز
      0.03
      وزن شروع
      103
      وزن هدف
      64
      وزن فعلی
      103
      جنسیت
      خانم
      حالت من
      Movafagh
      سلام سیلدای عزیز!
      من تازه اومدم!
      مطالبت فوق العاده اس!جدی می گم!
      سوالاتی داشتم در مورد تخم کتان:
      هفته ای مصرف کنیم یا روزانه؟
      آیا میشه پودرش کرد ؟
      در دوران پریود باید قطع بشه یا میشه ادامه داد؟
      ممنونم!
      خذای مهربانم دوستت دارم!شکر!

    19. 2 کاربر، ارسال مهرویان را لایک کرده اند:

      mahbobe (20 دی 1393),maryam12 (21 دی 1393)

  • صفحه 3 از 3
  • نخستنخست
  • 123

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •  
    عکس تاپیک

    افزایش چربی سوزی در ورزش و بدنسازی با 12 روش

    افزایش چربی سوزی
    برای مشاهده کلیک کنید
    عکس تاپیک

    کوچک کردن شکم در یک ماه با ۵فرمول

    کوچک کردن شکم
    برای مشاهده کلیک کنید
    عکس تاپیک

    رژیم خروج از استاپ وزن یک روزه و کاملا رایگان

    رژیم خروج از استاپ وزن
    برای مشاهده کلیک کنید
    عکس تاپیک

    کوچک کردن باسن و فرم دهی با 9 راهکار

    کوچک کردن باسن
    برای مشاهده کلیک کنید