شما در حال مشاهده سایت در حالت ریسپانسیو(سازگار با موبایل و تبلت) هستید. در صورت تمایل به مشاهده سایت با نسخه اصلی "ایـنـجـا" کلیک کنید.
X تردمیل
X 400رژیم
عکس تاپیک

طرز تهیه سالاد بادمجان و کدو رژیمی در منزل

سالاد رژیمی
برای مشاهده کلیک کنید
عکس تاپیک

زمان درست مصرف قرص آهن برای جذب بیشتر آن

قرص آهن
برای مشاهده کلیک کنید
عکس تاپیک

مهمترین قدم قبل از اقدام برای لاغری را اینجا بخوانید

یک قدم مهم
برای مشاهده کلیک کنید
عکس تاپیک

کاملترین دستور تهیه بادی رپ در منزل

طرز تهیه بادی رپ
برای مشاهده کلیک کنید
 

آشنایی بیشتر با زیباتنی ها

پاسخ به رایج ترین سوالات کاربران

اطلاعیه مدیریت سایت

در حال حاضر اطلاعیه جدیدی وجود ندارد
فروشگاه زیباتن هایپرجم
کتونی ورزشی پوشاک اسپورت

زیباتن زیباتن
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: با غلات صبحانه آشنا بشیم (غلات صبحانه یا کورن فلکس چیه؟)

  1. #1
    Zenith آواتار ها
    مدیر کل سایت

    گروه وزنی
    گروه وزنی

    برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

    تاریخ عضویت
    دی 1348
    عنوان کاربر
    مدير کل سایت
    نوشته ها
    5,356
    میانگین پست در روز
    0.30
    وزن شروع
    64
    وزن فعلی
    53
    جنسیت
    خانم
    حالت من
    BaAngizeh
    وبلاگ زیباتنی من
    5

    با غلات صبحانه آشنا بشیم (غلات صبحانه یا کورن فلکس چیه؟)

    شاید خیلی از دوستای گلمون غلات صبحانه رو دقیقا نشناسن یا اطلاعات کافی ازش نداشته باشن. فکر میکنم بد نیست با این صبحانه مدرن و تقریبا نو اشنا بشیم!

    صنعت غلات صبحانه‌ای در اواخر قرن 19 هم‌ زمان با تلاش‌ هایی که برای تغییر رژیم غذایی مردم آمریکا و افزایش تعداد محصولات غذایی به عمل می ‌آمد، شکل گرفت.
    هر چند خوردن صبحانه مهم ‌ترین بخش برنامه غذایی انسان است، اما امروزه به دلیل کمبود وقت و عجله ی افراد برای خروج از منزل در هنگام صبح، بسیاری از مردم موفق به خوردن کامل آن نمی ‌شوند، بنابراین تولید کنندگان غلات صبحانه‌ای تلاش می ‌کنند محصولاتی مغذی و خوش ‌مزه و با قیمتی مناسب تولید کنند.
    گندم، ذرت، برنج، جو دوسر و جو دانه‌های اصلی مورد استفاده در "غلات صبحانه‌" هستند. بافت و طعم خوب از مهم‌ ترین خصوصیات این محصولات است.
    مواد تشکیل دهنده ی غلات صبحانه :


    هر چند بعضی از این تولیدات، حاوی غلات بدون سبوس و قند هستند، اما با ویتامین‌ ها و مواد مغذی‌ دیگری غنی شده اند.
    با این حال اغلب کارشناسان تغذیه، استفاده از غلات سبوس دار را به دلیل فیبر موجود در آن ها و جلوگیری از سرطان،بیماری‌ های قلبی و دیابت توصیه می‌ کنند. ضمن آن که غلات منابع طبیعی ویتامین های B6، اسید فولیک، اسیدپنتوتنیک و منابع خوب روی، آهن، منگنز و مس هستند.
    روغن‌های گیاهی غنی از ویتامین E و اسیدلینولئیک (اسید چرب ضروری) هستند. اگر پروتئین غلات طی فرآیند آنها حفظ شود، می‌ تواند اثری مثبت بر رژیم غذایی داشته باشد. کارشناسان تغذیه مصرف 20 تا 35 گرم فیبر را در روز از طریق مصرف غلات سبوس دار، میوه‌ها و سبزی‌ ها توصیه می ‌کنند.
    مطالعات علمی نشان داده است که فیبرهای محلول و غیرمحلول جزو ضروریات رژیم غذایی انسان هستند. فیبر محلول می ‌تواند کلسترول خون را کاهش دهد و فیبر نامحلول در جلوگیری از یبوست، سرطان روده و دیابت موثر است. اکثر غلات سبوس دار حاوی حداقل 4 گرم فیبر در دانه‌ های خود هستند که از حدود 2 درصد (در ذرت) تا 11 درصد (در گندم) متغیر است.
    کاهش کلسترول مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا نیز قرار گرفته است. بر اساس مطالعات انجام شده، با مصرف روزانه جو دو سر، کلسترول خون افراد تا 18 درصد کاهش می یابد.

    ضمن آن که جو دو سر به دلیل این که فاقد سدیم است، می ‌تواند نقش مهمی در رژیم غذایی کم سدیم (نمک) و کاهش فشار خون بازی کند. جو دو سر در کنترل اشتها نیز موثر است، زیرا فیبر محلول موجود در آن، افراد را برای مدت طولانی‌ تری، سیر نگه می‌ دارد و از گرسنگی آن ها در وسط روز جلوگیری می ‌کند.
    با ادامه تحقیقات درمورد فواید مصرف غلات سنتی، تولید کنندگان مواد غذایی نیز برای استفاده از خواص آن ها در سلامتی افراد، رغبت بیشتری برای افزایش یا کاهش عناصر و تعدیل مقدار استفاده از این مواد در تولیدات خود نشان دادند.
    صنایع غذایی تولید کننده غلات صبحانه‌ ای در پاسخ به تقاضای مصرف‌ کنندگان برای دسترسی به مواد غذایی مفید، تغییراتی را در ترکیب این محصولات ایجاد کردند. یکی از این تغییرات افزودن ویتامین ‌ها، ریزمغذی ‌ها و دیگر مواد به آن هاست.

    مصرف بسیاری از مواد برای بدن ضروری است، اما میزان آن ها در مواد غذایی معمولی کم است، بنابراین افراد ترجیح می ‌دهند تا آن ها را از طریق مصرف یک ماده غذایی غنی شده تامین کنند. به همین دلیل امروزه با محصولاتی مانند غلات صبحانه‌ ای مواجه می‌ شویم که با تعداد زیادی از این مواد غنی ‌سازی شده ‌اند، به طوری که مصرف روزانه آن ها بخش عمده‌ای از نیاز مصرف‌ کنندگان را در مورد ویتامین‌ ها و ... تامین می‌ کند، ولی به هر حال رعایت موارد بهداشتی و تاثیر مصرف آن ها بر سلامتی افراد، باید با دقت و حساسیت زیادی مورد توجه قرار گیرد.
    فرزانه فولادوند
    هفته نامه سلامت



    پیشنهاد میکنم این دو اپلیکیشن رو از دست ندید.
    توضیحاتشون رو بخونید، خودتون هم با هم من هم نظر میشین:

    دریافت اپلیکیشن مدیریت رژیم روزانه زیباتن
    دریافت اپلیکیشن 400 رژیم زیباتن

  2. # ADS
    تبلیغات در مدار
    تاریخ عضویت
    همیشه
    نوشته ها
    بسیاری
     

  3. #2
    Zenith آواتار ها
    مدیر کل سایت

    گروه وزنی
    گروه وزنی

    برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

    تاریخ عضویت
    دی 1348
    عنوان کاربر
    مدير کل سایت
    نوشته ها
    5,356
    میانگین پست در روز
    0.30
    وزن شروع
    64
    وزن فعلی
    53
    جنسیت
    خانم
    حالت من
    BaAngizeh
    وبلاگ زیباتنی من
    5
    بیشتر غلات صبحانه ای که در بازار وجود دارند، از آرد و بلغور ذرت تهیه شده اند و هرچند که بیشتر از یک قرن از تولید این محصول در آمریکای غربی می گذرد، اما تنها چند سال است که خوردن آن در بین مردم کشورمان مرسوم شده است.
    بهتر است در مصرف این محصول غذایی هم حد اعتدال را رعایت کنید و فرزندان خود را کم کم به خوردن صبحانه معمولی به جای غلات صبحانه، عادت دهید.

    فواید غلات صبحانه
    اولین و مهم ترین فایده غلات صبحانه، آماده کردن و مصرف آسان و سریع آن است. از طرف دیگر، بسیاری از بچه ها تحت هیچ شرایطی حاضر نمی شوند صبحانه بخورند اما وقتی چشم شان به این خوراکی جذاب، مخصوصا انواع شکلاتی آن می افتد، دیگر نمی توانند در برابر صبحانه نخوردن مقاومت کنند و سریع به سمت میز غذا می آیند! راستش را بخواهید، اصلا هدف از تولید این محصول هم دسترسی آسان و جلب نظر افراد بدغذا و خصوصا بچه ها به صبحانه بوده است.
    دکتر عزیزی هم در مورد فواید غلات صبحانه می گوید: "این محصولات سرشار از کربوهیدرات و ویتامین ها، املاح و پروتئین هستند. تمام موادی که برای تولید غلات صبحانه به کار می روند، مغذی هستند و اگر فرزند شما علاقه ای به خوردن صبحانه ندارد، می توانید با این محصولات خوشمزه او را به صبحانه خوردن علاقه مند کنید."
    در ضمن، چون معمولا غلات صبحانه، همراه با شیر مصرف می شوند، می توان آن را به عنوان یک وعده کامل و مغذی به جای صبحانه محسوب کرد. اما این را فراموش نکنید که توصیه ما همیشه به مصرف صبحانه است و اگر کسی وقت لازم برای تهیه صبحانه را نداشت یا فرزندش واقعا برای خوردن صبحانه معمولی بدقلقی کرد، می تواند سراغ غلات صبحانه برود وگرنه جایگزین کردن کامل این محصول به جای صبحانه، اصلا مورد تایید و تاکید ما نیست".

    مضرات غلات صبحانه
    ایتالیایی ها یکی از طرفداران پروپا قرص غلات صبحانه هستند. به همین دلیل، پژوهشگران دانشگاه فلورانس، تحقیقی را روی صدها بچه 5 تا 10 ساله ایتالیایی که از اضافه وزن و چاقی رنج می بردند، انجام دادند و متوجه شدند که تقریبا غلات صبحانه، جزو اصلی و جدانشدنی صبحانه تمام این بچه ها است.
    این شد که از دکتر عزیزی پرسیدیم، دلیل چاق شدن بچه ها به خاطر خوردن غلات صبحانه چیست؟ و ایشان پاسخ دادند: "شکر، عسل یا کاکائو، برای خوش طعم شدن به این محصولات افزوده می شوند در ضمن چون خوردن این خوراکی از نان و پنیر آسان تر است، معمولا افراد و به خصوص بچه ها، آن را بیشتر از اندازه می خورند و در نتیجه انرژی بیشتری دریافت می کنند که این مازاد انرژی اگر در طول روز مصرف نشود، افراد را دچار اضافه وزن و چاقی می کند". بنابراین، می بینید که بهتر است در مصرف این محصول غذایی هم حد اعتدال را رعایت کنید و فرزندان خود را کم کم به خوردن صبحانه معمولی به جای غلات صبحانه، عادت دهید.
    غنی شده ها بهتر هستند
    اگر سری به قفسه فروش غلات صبحانه در فروشگاه ها بزنید، می بینید که انواع و اقسام آن ها با طعم ها و افزودنی های مختلف و غنی شده با ویتامین ها و املاح متفاوت در دسترس هستند. دکتر عزیزی دراین باره معتقد است: "اگر دوست دارید هر از گاهی غلات صبحانه را در سبد خریدتان بگنجانید، بهتر است انواع غنی شده آن ها را بخرید تا محصول مغذی تری را برای خوردن در دسترس داشته باشید.
    خوردن محصولات غذایی غنی شده با آهن یا انواع ویتامین ها برای همه افراد و به خصوص بچه ها بسیار مفید است." اما این نکته را فراموش نکنید که همین غنی سازی، باعث بالا رفتن کالری محصولات غذایی می شود. بنابراین همان طور که گفته شد، بهتر است در مصرف این محصولات، حد اعتدال را رعایت کنید تا دچار اضافه وزن نشوید.
    راستی! دکتر عزیزی گفتند که بین انواع غلات صبحانه غنی شده، آن هایی که با فیبر غنی شده اند(به وسیله افزودن میوه ها یا سبزیجات)، نسبت به سایر محصولات برای افراد چاق بهتر هستند چون باعث تسریع کارکرد سیستم گوارشی می شوند!
    این را هم فراموش نکنید که اگر دوست ندارید در اثر خوردن غلات صبحانه دچار اضافه وزن بشوید، باید این محصولات را با شیر کم چرب و بدون شکر بخورید و تا می توانید از خوردن انواع کاکائویی آن ها که سرشار از انرژی هستند، بپرهیزید.
    بخش تغذیه و سلامت تبیان



    پیشنهاد میکنم این دو اپلیکیشن رو از دست ندید.
    توضیحاتشون رو بخونید، خودتون هم با هم من هم نظر میشین:

    دریافت اپلیکیشن مدیریت رژیم روزانه زیباتن
    دریافت اپلیکیشن 400 رژیم زیباتن

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •