شما در حال مشاهده سایت در حالت ریسپانسیو(سازگار با موبایل و تبلت) هستید. در صورت تمایل به مشاهده سایت با نسخه اصلی "ایـنـجـا" کلیک کنید.

آشنایی بیشتر با زیباتنی ها

پاسخ به رایج ترین سوالات کاربران

اطلاعیه مدیریت سایت

در حال حاضر اطلاعیه جدیدی وجود ندارد
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: .:: آشنایی با الفبای سلامت در مدرسه ::.

  1. #1
    hero آواتار ها
    کاربر فعال

    امتیاز زیباتنی
    32
    گروه وزنی
    گروه وزنی

    برای آشنایی بیشتر با من اینجا کلیک کنید

    تاریخ عضویت
    مهر 1392
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    532
    میانگین پست در روز
    0.14
    قد
    177
    وزن شروع
    84
    وزن هدف
    78
    وزن فعلی
    78
    جنسیت
    آقا
    حالت من
    Badjens

    .:: آشنایی با الفبای سلامت در مدرسه ::.

    برای درس خواندن باید ذهن شما تمركز كافی داشته باشد و خوردن یك صبحانه سالم و مقوی به شما كمك می كند كه در طول روز پرانرژی تر بوده و تمركز و قدرت ذهنی بالاتری داشته باشید. كار اصلی دانش آموز، همان طور كه از اسمش پیداست یادگیری مطالب علمی جدید و درس خواندن است. برای درس خواندن باید ذهن شما تمركز كافی داشته باشد و خوردن یك صبحانه سالم و مقوی به شما كمك می كند كه در طول روز پرانرژی تر بوده و تمركز و قدرت ذهنی بالاتری داشته باشید. حتما تجربه كرده اید روزهایی كه صبحانه نمی خورید در طول روز زودتر خسته می شوید و تمركز كمتری دارید.

    صبحانه مناسب
    حالا كه اهمیت صبحانه خوردن مشخص شد مرحله بعد این است كه بدانیم چه چیزی بخوریم و چه صبحانه ای برای ما مناسب تر است. اول از همه بهتر است صبح كمی زودتر بیدار شویم تا وقت كافی برای صبحانه خوردن داشته باشیم و تندتند و نجویده صبحانه نخوریم. بعد هم یك كدام از گزینه های زیر و یا تركیب آنها را برای صبحانه انتخاب كنیم.

    عدسی

    عدس پخته با كمی روغن زیتون و آبلیمو یك صبحانه مفید برای انجام فعالیت ذهنی در طول روز است. خوردن یك پیاله عدسی داغ در روزهای سرد پاییزی خیلی می چسبد.

    نان و پنیر

    البته بدون چای شیرین. نان و پنیر صبحانه ای است كه معمولا بیشتر استفاده می شود. ترجیحا از نان های سبوس دار مثل نان سنگك یا نان جو استفاده كنید. اگر لقمه نان و پنیرتان را با چند برگ سبزی خوردن و یا چند برش خیار و گوجه و یا میوه هایی مثل انگور میل كنید، خیلی بهتر است.

    تخم مرغ
    خوردن یك تخم مرغ در روز برای افراد هفت تا هجده سال، نه تنها بی ضرر بلكه مفید است. تخم مرغ را كامل بپزید و وقتی زرده و سفیده آن كاملا سفت شد و خوب حرارت دید، آن وقت آماده خوردن است. تخم مرغ نیم پز ممكن است مسمومیت غذایی ایجاد كند.

    جگر

    چند تكه جگر كباب شده با نان یك صبحانه مقوی است.

    سیب زمینی

    یك سیب زمینی آب پز با كمی كره و نمك یك صبحانه سالم و خوشمزه است.

    باقیمانده غذای شام

    گاهی وقت ها هم می توانید كمی از غذای شام را برای صبحانه در یخچال كنار گذارید.انواع غذاهایی مثل كتلت، كوكو و ماكارانی هم اگر خوب گرم شوند و خیلی هم چرب نباشند برای صبحانه مناسب هستند.

    نوشیدنی ها

    نوشیدنی های مناسب برای صبحانه شامل شیر و آبمیوه های طبیعی بدون قند اضافی هستند. چای هم كه دیگر احتیاج به معرفی ندارد. بهتر است چای صبحانه را شیرین نكنید و اگر خیلی دوست دارید چای شیرین بخورید، چای را با عسل و یا مقدار خیلی كمی شكر شیرین كنید. بهتر است از قندهای طبیعی مثل عسل و خرما استفاده كنید.خوردن مواد قندی به خصوص قندهای ساده برای صبحانه توصیه نمی شود چون مصرف مواد قندی باعث افزایش موقتی قند خون شده و بعد از آن احساس خستگی به شما دست می دهد بنابراین تر جیحا مقدار قند و شیرینی ها را در برنامه غذاییتان به حداقل برسانید.بهتر است در هر وعده از تمام گروه های غذایی به نسبت مناسب استفاده كنید.

    میان وعده ها

    زنگ تفریح به صدا در می آید و وقت آن رسیده است كه كمی استراحت كنید و خوراكی هایتان را با دوستانتان تقسیم كنید. در انتخاب خوراكی های زنگ تفریح بهتر است از مواد غذایی فاسد شدنی استفاده نكنید. چون این مواد در دمای بیرون یخچال فاسد می شوند و تعداد باكتری های آنها هر بیست دقیقه دو برابر می شود. بهتر است از میوه ها و سبزیجات استفاده كنید. میوه هایی مثل سیب و پرتقال و یا سبزیجاتی مثل هویج و خیار میان وعده های مناسبی هستند.

    خشكبار و مغزهایی مثل گردو، فندق، پسته و بادام و میوه های خشك مثل انجیر خشك و كشمش و برگه های هلو و زردآلو هم خوراكی های سالم و مفیدی برای زنگ تفریح هستند اما مغزها به دلیل كالری زیادی كه دارند، بهتر است به مقدار كمتری مصرف شوند. یك مشت كوچك، اندازه مناسبی برای هر میان وعده است. نوع بدون نمك و خام آنها نسبت به انواع شور و بوداده ترجیح دارد.

    كیك و كلوچه، شكلا ت، چیپس و پفك و مواد غذایی چرب و شور را به مقدار كم و با احتیاط بیشتری مصرف كنید. بهتر است برای بهداشت بیشتر، مواد غذایی را در كیسه كاغذی پلاستیكی و یا ورقه های نازك آلومینیوم بگذارید.

    آب بنوشید

    بدن ما به مقدار زیادی آب نیاز دارد و باید هر روز شش تا هشت لیوان و یا حتی بیشتر آب به بدنمان برسانیم. شما كه در سن رشد هستید و حدودا نیمی از روز را در مدرسه می گذرانید، بهتر است در هر زنگ تفریح آب بنوشید.

    بهداشت فردی

    صابون خمیری یا كاغذی، چند برگ دستمال كاغذی و لیوان آب شخصی همراه داشته باشید.
    هنگام عطسه كردن جلوی دهانتان را با دستمال بگیرید.
    قبل از خوردن غذا و بعد از دستشویی رفتن دستهایتان را با آب گرم و صابون با دقت و حداقل به مدت بیست ثانیه بشویید.
    بهداشت دهان و دندان را رعایت كنید. شب قبل از خواب و صبح بعد از خوردن صبحانه مسواك بزنید. بعد از خوردن شیرینی و شكلات و مواد قندی دندان هایتان را مسواك بزنید و یا با آب بشویید.

    هنگام بیماری

    اگر سرما خورده اید یا گلودرد دارید، سریع به پزشك مراجعه كنید و در صورت لزوم چند روز در خانه بمانید و استراحت كنید اگر با داشتن بیماری به مدرسه بروید ممكن است بقیه همكلاسی ها و دوستان شما هم بیمار شوند.

    در چند روزی كه در خانه استراحت می كنید با دوستانتان تماس بگیرید و در مورد درس ها و تكالیف جدید خبر بگیرید. تكالیفتان را انجام بدهید تا از درس عقب نمانید.برای ارتقای سلامت خود و دوستانتان در تمیز نگهداشتن كلاس و محیط مدرسه كوشا باشید.

    هر وقت احساس كردید دیدتان ضعیف شده و خوب تخته را نمی بینید، سریع به پدر و مادرتان اطلاع بدهید و برای تهیه عینك اقدام كنید. عینك تان را همیشه مخصوصا در كلاس درس به چشم داشته باشید.

    وقتی به خانه می آیید اول دست هایتان را با آب و صابون بشویید و بعد سر میز غذا بنشینید. دست ها از مهمترین عوامل انتقال آلودگی به بدن ما هستند. اتاقتان را همیشه تمیز نگه دارید. گاهی باقی ماندن گرد و غبار روی فرش باعث رشد میكروب ها و قارچ ها و ایجاد مشكلات بهداشتی و ناراحتی های تنفسی می شود.

    منبع : روزنامه سلامت
    خداوند کلیدهای گنجینه های آسمانی
    خویش را در دستان تو گذاشته است.

  2. کاربر زیر پست hero را لایک کرده است:

    somy (17 اردیبهشت 1393)

  3. # ADS
    تبلیغات در مدار
    تاریخ عضویت
    همیشه
    نوشته ها
    بسیاری
     

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
عکس تاپیک

افزایش چربی سوزی در ورزش و بدنسازی با 12 روش

افزایش چربی سوزی
برای مشاهده کلیک کنید
عکس تاپیک

کوچک کردن شکم در یک ماه با ۵فرمول

کوچک کردن شکم
برای مشاهده کلیک کنید
عکس تاپیک

رژیم خروج از استاپ وزن یک روزه و کاملا رایگان

رژیم خروج از استاپ وزن
برای مشاهده کلیک کنید
عکس تاپیک

کوچک کردن باسن و فرم دهی با 9 راهکار

کوچک کردن باسن
برای مشاهده کلیک کنید